تماس ویدیویی با ارز دیجیتال تتر میسر می شود

بیتفینکس و تتر برنامه تماس ویدیویی همتابه‌همتای Keet را راه‌اندازی کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، شرکت‌های ارز دیجیتال بیتفینکس (Bitfinex) و تتر (Tether) وارد حوزه جدیدی از تجارت شده‌اند: ساخت اپلیکیشن‌های همتابه‌همتا (P2P).

این دو شرکت—همراه با توسعه دهنده زیرساخت P2P Hypercore—یک شرکت و پروتکل جدید به نام Holepunch ایجاد کرده‌اند. این سه شرکت اولین برنامه Keet خود را راه‌اندازی کرده اند: یک برنامه تماس ویدیویی رمزگذاری‌شده همتابه‌همتا که در حال حاضر در مرحله آلفاست.

بیتفینکس و تتر در بیانیه‌ای در روز دوشنبه، اعلام کردند که Keet به کاربران امکان می‌دهد تماس‌های صوتی و تصویری برقرار کنند، چت متنی ارسال کنند و فایل‌های خود را به صورت رایگان به اشتراک بگذارند. برنامه Keet توسط فناوری به نام Distributed Holepunching (DHT) پشتیبانی می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد «فقط با استفاده از کلیدهای رمزنگاری‌شده مجاز» به یکدیگر متصل شوند.

آردوینو Holepunch را با BitTorrent مقایسه کرد، یک سیستم اشتراک فایل P2P، که پس از خرید آن در سال 2018، حالا، متعلق به شرکت رمزارزی Tron Foundation است.

پنج سال تلاش

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری این دو شرکت و مدیر ارشد استراتژی Holepunch در مصاحبه‌ای گفت: بیتفینکس، تتر و هایپرکور (Hypercore) در پنج سال گذشته این فناوری را ایجاد کرده‌اند.

آردوینو می‌گوید «چیزی که ما روی آن کار کرده‌ایم، ایجاد پلتفرمی است که به کاربران اجازه می‌دهد به برنامه‌هایی دسترسی داشته باشند که غیرقابل توقف‌اند و آزادی بیان را فراهم می‌کنند».

آردوینو گفت، علاوه بر اختصاص پنج سال به این پروژه، بیتفینکس و تتر نیز حدود 10 میلیون دلار برای ساخت Holepunch و Keet سرمایه‌گذاری کرده‌اند. وی افزود این دو شرکت آماده‌اند 50 تا 100 میلیون دلار در آینده سرمایه‌گذاری کنند و برنامه‌های همتابه‌همتای بیشتری ایجاد کنند.

پروتکل Holepunch در حال حاضر منبع بسته است و قصد دارد در دسامبر به کد منبع باز منتقل شود. آردوینو افزود: «زمانی که منبع باز است، هر کسی می‌تواند برنامه های کاربردی را بر اساس پروتکل بسازد و درآمد کسب کند.»

Holepunch همچنین شبکه لایتنینگ را در پروتکل خود و تتر استیبل کوین (USDT) برای پشتیبانی از یک سیستم پرداخت پیش‌فرض ادغام خواهد کرد.

۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 30915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha