گرمایش زمین موجب تشدید فجایع طبیعی می‌شود

سازمان ملل متحد در گزارش جدیدی هشدار داده که تداوم گرمایش زمین موجب تشدید بلایای طبیعی مانند سیل و توفان‌های سهمگین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نیواطلس، بر اساس این گزارش طی سال‌های آینده زمین به محلی ناامن‌تر برای زندگی مبدل می‌شود و علت اصلی این مساله گرم‌تر شدن دمای کره زمین، بالا آمدن آب دریاها و اقیانوس‌ها و نیز از بین رفتن تعادل فصلی و تشدید گرما و سرما بر روی کره زمین است که می‌تواند حیات بشر را به طور جدی به چالش بکشد.

بر اساس بررسی سازمان ملل، موارد وقوع سوانح و بلایای طبیعی در دو دهه اخیر در مقایسه با سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ دو برابر شده است. شاخص سهمگین بودن بلایای طبیعی در این گزارش کشته شدن ۱۰ نفر یا بیشتر، آسیب دیدن ۱۰۰ نفر یا بیشتر و درخواست کمک بین‌المللی از سوی کشور آسیب دیده بوده است.

در دو دهه اخیر ۷۳۸۴ بلای طبیعی در دنیا با شاخص‌های فوق‌الذکر ثبت شده که جان ۱.۲۳ میلیون نفر را گرفته و بر زندگی ۴.۲ میلیارد نفر تأثیر منفی گذاشته است. این فجایع در سطح جهان ۲.۹۷ تریلیون دلار خسارت به وجود آورده است.

در مقام مقایسه از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ تنها ۴۲۱۲ بلای طبیعی رخ داده که تنها موجب مرگ ۱.۱۹ میلیون نفر شده، بر روی زندگی ۳.۲۵ میلیارد نفر تأثیر منفی گذاشته و ۱.۶۳ تریلیون دلار خسارت اقتصادی ایجاد کرده است.

در این گزارش هشدار داده شده که اگر برای جلوگیری از گرمایش زمین تمهیدات اساسی اندیشیده نشود، این مشکلات در سال‌های آینده تشدید خواهد شد.

۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 3091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha