پورابراهیمی: یک ماه آینده، مصوبه شورای عالی بورس درباره تشکیل بورس بین الملل ارائه می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به راه اندازی بورس بین الملل اشاره کرد و گفـت: با توجه به درخواست دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، قرار است بستر تشکیل بورس بین الملل در مناطقه آزاد کیش مراحل نهایی خود را طی کند.

به گزارش پاشگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود که با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان امور مالیاتی، رئیس سازمان بورس، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، بر گزار شد، به راه اندازی بورس بین الملل به عنوان خبری‌ خوشی برای مردم اشاره و تصریح کرد: با توجه به درخواست دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، قرار است بستر تشکیل بورس بین الملل در مناطقه آزاد کیش مراحل نهایی خود را طی کند.

وی افزود: این موضوع در سازمان بورس کشور تصویب شده و ظرف یک الی دو هفته آینده به شورای عالی بورس می‌رود، از این رو پیش بینی می‌شود ظرف مدت یک ماه آینده مصوبه شورای عالی بورس در خصوص تشکیل بورس بین الملل ارائه شود.

به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس؛ بی تردید بورس بین‌الملل ظرفیت واردات ارزی داشته و در حوزه اوراق نیز فعال خواهد بود و با توجه به فعالیت های خود می‌تواند در حوزه های کالایی نیز ورود پیدا کند.

۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 30897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha