برخورد خشن و بدرفتاری با معلولان در مرکز احسان اهواز + فیلم

در مرکز توانبخشی احسان اهواز چه خبر است؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی از خشونت و بدرفتاری با معلولان در این مرکز حکایت دارد.معلولان در وضعیت بغرنج بهداشتی،تغذیه‌ای و درمانی نگهداری می‌شوند. اگر کسی تشنج کند کسی به فریادش نمی‌رسد.در گرمترین نقطه کره زمین با پنکه معلولان را خنک می‌کنند!

واکنش بهزیستی خوزستان در خصوص انتشار ویدیوی "در مرکز احسان اهواز چه خبر است"

روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان در واکنش به پخش ویدیویی در فضای مجازی با عنوان "در مرکز احسان اهواز چه خبر است" جوابیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی بهزیستی خوزستان پس از انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی با عنوان" در مرکز احسان اهواز چه خبر است"، هیاتی از مسوولان بهزیستی خوزستان و اهواز در محل مرکز توانبخشی غیر دولتی نگهداری معلولین ذهنی احسان اهواز حاضر و بررسی دقیق به عمل آمد.

در این متن با بیان اینکه مرکز فوق الذکر خصوصی و غیردولتی بوده و سابقه حدود ۲۰ سال فعالیت تخصصی در حوزه نگهداری معلولان ذهنی پسرانه بالای ۱۴ سال را دارد، آمده است: فیلم مذکور مربوط به چند ماه پیش است که دو نفر از کارکنان این مرکز برای کنترل یکی از توانخواهان دارای معلولیت ذهنی اتیسم و اختلال رفتاری خیلی شدید، اقدام به مهار فیزیکی با استفاده از لباس کردند.

"توانخواه مذکور به دلیل نوع معلولیت و اختلال رفتاری خیلی شدید، با وجود ارایه خدمات پزشکی و توانبخشی، به طور مستمر به خود و دیگران آسیب می‌رساند و خانواده نیز حاضر به نگهداری وی نیست. این معلول هم اکنون در مرکز نگهداری می‌شود و با معاینه بدنی تخصصی صورت گرفته هیچگونه آسیب، کبودی و ... در وی ملاحظه نشده و از نظر جسمی سالم است."

این گزارش حاکیست: به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز به همراه هیاتی با حضور در مرکز ضمن بررسی وضعیت معلولان و نحوه مراقبت از آنها، پیگیری دقیق موضوع و برخورد قانونی با افراد خاطی احتمالی را صادر کرد و نشست کمیته نظارت بر مراکز غیر دولتی بهزیستی خوزستان در محل مرکز و سپس در بهزیستی استان برگزار شد.

در این نشست مقرر شد ۲ نفر مراقب مذکور به دلیل نحوه مهار غیراصولی توانخواه توسط صاحب امتیاز مرکز اخراج و به مراجع قانونی برای تصمیم گیری معرفی، مسوول فنی مرکز به دلیل نبود نظارت کافی،تعلیق و صاحب امتیاز مرکز با حفظ سمت و تا انتخاب مسوول فنی جدید انجام وظیفه کندف و نیز اخطار کتبی برای مرکز توسط کمیسیون نظارت بر مراکز غیردولتی بهزیستی خوزستان صادر شود.

در این مطلب افزوده شده است: نگهداری و کنترل معلولان در مراکز شبانه روزی به دلیل اختلال رفتاری و روانی تعداد زیادی از توانخواهان، بسیار سخت و طاقت فرسا بوده و نیازمند دقت، تعهد و تخصص است و سازمان بهزیستی نیز با تلاش شبانه روزی و صادقانه کارکنان خدوم و تلاشگر خود بر فعالیت مراکز نگهداری مربوطه نظارت مستمر دارد و با هرگونه قصور و تخلف برخورد قانونی به عمل می آورد.

بهزیستی خوزستان با قدردانی از رسانه‌ها به عنوان چشم بینا و زبان گویای جامعه هدف بهزیستی آمده است: با احترام به احساسات پاک مردم فهیم، بدیهی است دلسوزان و همکاران این سازمان با دقت و ظرافت و بدون اغماضی به این موارد رسیدگی می‌کنند، چه بسا برخی گزارش‌ها پس از بررسی کارشناسی و تخصصی، آن چیزی نباشد که در گزارش‌های تصویری و یا مکتوب آمده است.

۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 30880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      1 0
      ان شاالله خدا سزای حنایتکاران و ظالمان را بدهد که با افراد معلول اینگونه رفتار می کنند. امیدورام قوه قضائیه با اشد مجازات با این خاطیان برخورد کند
    • مهدی IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      0 1
      ای داد بیداد ...ظلم بزرگی هست
    • پیمان IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      1 0
      لعنت بر ظالم و ظالمین چطوری به چنين آدم هایی اجازه کار کردن در چنين امکانی داده میشه بیشتر به زندان میخورد تا مرکز توانبخشی یه بالش زیر سر یکی از معلولان نبود چه برسه سیستم خنک کننده داریم به کجا میریم هیچی سر جاش نیست
    • مهدی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      1 2
      خدایا ما مردم عادی چه خیری از این دنیا دیدیم که آفریدی که چه برسه به این بیماران معلول که چشم به این دنیا گشودند آیا این انصاف. هست .
    • بی نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      3 4
      مدیریتش باید جواب پس بده نگاه چه افتضاحیه مرکز
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      1 0
      آخه بی شرفا اینجوری جواب ندین عجیبه