افت ۹ هزار و ۷۰۱ واحدی شاخص کل / افزایش نرخ بهره عامل خروج پول + نقشه بورس

امروز یکشنبه (۲ مرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۹ هزار و ۷۰۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۴ هزار نیز ۴۵۴ واحد افت داشت. بازار بورس تهران امروز شاهد بازگشت روند نزولی به معاملات بود و با نزدیک تر شدن به پایان بازار، بر میزان عرضه ها افزوده شد، به نظر می رسید رشد نرخ بهره، عامل خروج نقدینگی در معاملات امروز بوده است و در مجموع افت شاخص کل رقم خورد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه (۲ مرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۹ هزار و ۷۰۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۴ هزار نیز ۴۵۴ واحد افت داشت. بازار بورس تهران امروز شاهد بازگشت روند نزولی به معاملات بود و با نزدیک تر شدن به پایان بازار، بر میزان عرضه ها افزوده شد، به نظر می رسید رشد نرخ بهره، عامل خروج نقدینگی در معاملات امروز بوده است و در مجموع افت شاخص کل رقم خورد.

گروه نفت و پالایش با رشد به معاملات بازگشتند و نمادهای شتران، شپنا و شبندر در حالیکه در محدوده ۵ درصد مثبت مورد گشایش قرار گرفتند در پایان و با افزایش عرضه ها در دامنه ۲ درصد مثبت به کار خود پایان دادند.

بانکی ها نیز با عقب نشینی خریداران، روز متعادل و منفی را سپری کردند و در نهایت نماد وبملت در دامنه ۱ درصد مثبت و نماد وتجارت نیز در حوالی ۵ درصد منفی بسته شدند، امروز همچنین نماد وبصادر هم در دامنه ۳ درصد منفی مورد بازگشایی قرار گرفت. پتروشیمی ها هم از جو معاملاتی پر عرضه ای برخوردار بودند و نمادهای نوری، بوعلی و تاپیکو بیشترین حجم معاملاتی را در این گروه داشتند. خودرویی ها هم برخلاف اخبار منتشر شده از بلوک، منفی داد و ستد شدند و در نهایت نمادهای خودرو و خساپا در محدوده ۳ درصد منفی و نماد خزامیا با صف فروش به کار خود پایان دادند.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم یکپارچه افت قیمت را تجربه کردند و در حالیکه نماد فولاد، مماس بر صفر تابلو بازگشایی شد، نمادهای ومعادن و فخوز نزدیک به کف قیمتی روزانه معامله شدند.

انبوه سازی ها سرخ پوش بودند. در میان معاملات منفی گروه سیمان، نمادهای سفار و سکرد مورد توجه قرار داشتند. فضای دارویی ها منفی بود. غذایی و زراعتی ها هم با اصلاح همراه بودند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به نماد تاپیکو در قیمت ۱۶.۵۵۰ ریال و محدوده ۰.۵ درصد مثبت اشاره کرد.

افت ۹ هزار و ۷۰۱ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۹ هزار و ۷۰۱ واحد افت به رقم یک میلیون و ۴۶۳ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۴ هزار و ۴۵۴ واحد رشد کرد و به رقم ۴۰۰ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۰۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام شپنا، شبندر، شتران بیشرین تاثیر مثبت و نمادهای کگل، میدکو، ومعادن، نوری بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شپنا، نوری، شبندر، شستا، سآبیک، خودرو، وبملت از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۲۳۳ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۳۳ واحد افت، رقم ۱۹ هزار و ۱۸۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۵۰ هزار معامله به ارزش حدودی ۵ هزار و ۳۹۲ میلیون انجام شد.

سهام کگهر، آریا، زاگرس، شاوان، هرمز، خدیزل بیشترین تاثیر منفی و نمادهای بپاس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد دی، شاوان، فرابورس، ددانا، آریا، کرمان، فزر است.

انتهای پیام. /

۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 30820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha