اوبر به لاپوشانی نشت اطلاعات ۵۷ میلیون کاربر و راننده اعتراف کرد

اوبر به طور رسمی مسئولیت مخفی کردن نشت داده های ۵۷ میلیون راننده و مسافر در سال ۲۰۱۶ میلادی را قبول کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از انگجت، این شرکت روز جمعه توافقنامه عدم پیگرد قانونی با کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) امضا کرده است. به عنوان بخشی از این توافقنامه اوبر اعتراف کرد حمله سایبری را به آژانس گزارش نکرده است. همچنین این شرکت توافق کرده درباره پیگرد قانونی جو سالیوان افسر ارشد امنیتی سابق اوبر همکاری کند که مدت کوتاهی پس از فاش شدن حمله سایبری اخراج شد.

اوبر درسال ۲۰۱۷ میلادی برای نخستین بار جزئیات نشت اطلاعات را فاش کرد. این شرکت تاکسی آنلاین به جای به اشتراک گذاری اطلاعاتش درباره حمله سایبری با دولت و کاربران، ۱۰۰ هزار دلار به هکرها پرداخت کرد تا داده های نشت شده را حذف کنند و ساکت بمانند.

دارا خسروشاهی مدیر ارشد اجرایی اوبر در زمان افشای این رویداد گفت: هیچ یک از این موارد نباید اتفاق می افتد و من هیچ بهانه ای برای آن ندارم. هرچند نمی توانم گذشته را پاک کنم، اما می توانم از طرف تمام کارمندان اوبر تعهد دهم که ما از اشتباهاتمان درس گرفته ایم.

اوبر در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۴۸ میلیون دلار برای تسویه اتهامات وارده پرداخت کرد. دادستان های ایالتی آمریکا این شرکت را متهم کردند که در افشای این رویداد بسیار کند عمل کرده است.

به نوشته رویترز، استفانی هیندز دادستان سانفرانسیسکو در بیانیه‌ای گفت: اوبر یک سال صبر کرد تا پس از تعیین مدیر ارشد جدید، نشت اطلاعات را گزارش دهد.

به گفته او تصمیم به وارد نکردن اتهام جنایی علیه اوبر نشان دهنده تحقیقات و افشای سریع رویدادها توسط مدیریت جدید و همچنین توافقنامه اوبر با کمیسیون فدرال تجارت آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی برای ایجاد و نگهداری یک برنامه حفظ حریم خصوصی به مدت ۲۰ سال است.

۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
کد خبر: 30810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha