به سفارش وزارت کشور / پهپادهای قطری در جام جهانی پرواز می کنند

قطر از پهپادها برای کمک به محافظت از استادیوم‌های فوتبال در برابر حملات احتمالی در طول جام جهانی ۲۰۲۲ استفاده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از العربیه، شرکت فورتم تکنولوژی پس از توافق با وزارت کشور قطر برای جلوگیری از حملات احتمالی در اماکن فوتبال، پهپادهای به اصطلاح رهگیر ارائه خواهد کرد. پهپادهای فورتم دیگر پهپادها را در نزدیکی استادیوم‌ها که می‌توانند تهدیدی امنیتی باشند، سرنگون و جابه‌جا خواهند کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، این شرکت مستقر در ایالات متحده می‌گوید که سیستم‌های ضد پهپاد را در سایر رویدادهای ورزشی استفاده کرده و هم‌چنین نسخه‌های قابل حمل سیستم خود را به اوکراین اهدا کرده است و هم‌چنین گفت که آن‌ها بر روی اقدامات ضد پهپاد برای فرودگاه‌های بریتانیا نیز کار می‌کنند.

پروفسور دیوید دان از دانشگاه بیرمنگام در بریتانیا به بی بی سی گفت که تهدید حملات تروریست‌ها با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و پهپاد افزایش یافته است زیرا این فن‌آوری در دسترس‌تر شده است.

دکتر استیو رایت، از دانشگاه غرب انگلستان، معتقد است که نگرانی‌ها در مورد استفاده از پهپادها به عنوان روش حمله تا حدی افزایش یافته است زیرا هواپیماهای بدون سرنشین تجاری در درگیری‌های یمن و اوکراین به سلاح تبدیل شده‌اند. او به بی‌بی‌سی گفت که پهپادهای ضد پهپاد مانند فورتم می‌توانند در برابر تهدید پهپادهای کوچک‌تر مؤثر باشند، اما هشدار داد که با افزایش سرعت پهپادهای مهاجم، توقف آن‌ها سخت‌تر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، هم‌چنین بنا به درخواست قطر و به عنوان بخشی از همکاری گسترده‌تر بین رباط و دوحه، مراکش تیمی از کارشناسان امنیت سایبری خود را به جام جهانی خواهد فرستاد. در همین راستا  وزیر کشور ترکیه گفت که این کشور۳۲۵۰ افسر امنیتی را برای جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر می‌فرستد. 

بنا به گفته سلیمان سویلو ۳ هزار پلیس ضد شورش و هم‌چنین ۱۰۰ عضو یک واحد نیروهای ویژه، ۵۰ سگ بمب یاب و اپراتورهای آن‌ها و ۵۰ کارشناس بمب شامل نیروهایی است که ترکیه به قطر اعزام خواهد کرد.

۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 30802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha