سهرابیان: اعزام به مسابقات جهانی رویینگ حلال نیست / به جای کانادا به اسپانیا می رویم

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: حداکثر چهار نفر به مسابقات قهرمانی جهان رویینگ اعزام می‌شوند و ملی‌پوشان آبهای آرام هم بجای کانادا به اسپانیا می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، علیرضا سهرابیان در گفت و گو با ایسنا در مورد تعداد نفرات اعزامی به مسابقات قایقرانی رویینگ قهرمانی جهان در چک بیان کرد: از آنجا که مسابقات قهرمانی جهان است، نفراتی را اعزام می‌کنیم که زنگ تفریح وحشتناکی نباشند. مربیان رکوردی را مد نظر قرار دادند و طبق آن رکوردگیری شد. در بخش زنان، نازنین ملایی و مهسا جاور اعزام می شوند. در بخش مردان هم دو نفر ثبت‌نام شده‌اند. البته یکی از ورزشکاران بیمار شده است و اگر بتواند خودش را به آمادگی برساند، هر دو نفر اعزام می‌شوند درغیر این صورت در بخش مردان یک نفر اعزام می‌شود.

او با اشاره به اینکه حداکثر چهار نفر به قهرمانی جهان اعزام می شوند، گفت: الان زمانی نیست که در مورد دلار هزار یا چهار هزار تومانی صحبت کنیم بلکه الان بحث دلار ۲۸ هزار تومانی است. سعی می‌کنیم کیفی اعزام کنیم تا دست پر برگردند. البته دست پر به معنی گرفتن مدال قهرمانی جهان نیست بلکه صعود به فینال A و B است. اینکه ما نفراتی را اعزام کنیم که صرفا در قهرمانی جهان باشند، حلال نیست. با این حال ما نفرات دیگر را برای قهرمانی آسیا تایلند آماده می‌کنیم.

*جایگزین بهمن نصیری مشخص شد

سهرابیان در مورد اینکه رویینگ چه مدت دیگری زمان نیاز دارد تا بتواند جایگزین بهمن نصیری را بسازد؟ تصریح کرد: در حال حاضر رکورد امیر حسین محمود پور دست کمی از بهمن نصیری ندارد. نصیری خیلی زحمت کشید و رکورد خوبی داشت اما محمودپور نزدیک به رکورد نصیری است. به هر حال ملی‌پوشان رویینگ دارند تلاش می کنند تا نفر اول تیم ملی باشند و این طور نیست که رکوردهای نصیری دست نیافتنی باشد. نصیری برای ما خیلی عزیز است، با توجه به شرایطی که پیش آمد، تصمیم گرفت برود و کسی هم اجازه نداشت جلوی او را بگیرد. بقیه ورزشکاران رویینگ هم دارند تلا ش می‌کنند و مطمئن باشید مربیان تا بازی های آسیایی ورزشکاران خوبی می‌سازند.

*اعزام ملی‌پوشان آب های آرام به مسابقات اسپانیا

رییس فدراسیون قایقرانی در مورد اینکه پس از منتفی شدن اعزام قایقرانان آبهای آرام به مسابقات قهرمانی جهان کانادا، چه رقابت دیگری مد نظر قرار گرفته است، گفت: بعد از اینکه اعزام به کانادا لغو شد، پدرو سنا مربی تیم ملی آب های آرام چند مسابقه بین المللی را مد نظر قرار داد که در تقویم فدراسیون جهانی بود و از بین آنها اسپانیا را انتخاب کرد. درخواست دعوت نامه کار کردیم و به محض ارسال دعوتنامه، کارهای اعزام را انجام می‌دهیم. کانادا پنج نوع واکسن را مشخص کرده بود که یکی از آنها آسترازنکا بود و ورزشکاران باید ۲ دز از آنها را زده باشند و تنها دو نفر اسلام جاهدی در پارا کانو و شاهو ناصری در کانو کانادایی این کار را انجام داده بودند. سه بار مکاتبه کردیم که ورزشکاران ما سه دز واکسن زده اند اما دو دز آسترازنکا نیست و به ما اعلام کردند، باید طبق قوانین باشد در غیر این صورت ویزا نمی‌دهند. از طرفی احتمال صادر نشدن ویزا هم زیاد بود و ما برای دریافت ویزا باید به ترکیه می‌رفتیم و امکان اینکه به نتیجه نمی رسیدیم، زیاد بود و منابع مالی ما از دست می رفت. بنابراین تصمیم گرفتیم با توجه به شرایط و مشکلات مالی، پول خود را دور نریزیم و مسابقه دیگری را برنامه ریزی کنیم. علاقلانه ترین کار این بود.

*ثبت نام سهرابیان برای انتخابات کمیته ملی المپیک

او در پاسخ به این پرسش که برای انتخابات هیات اجرایی کمیته ملی المپیک شرکت می کند یا خیر؟ تصریح کرد: ۱۰۰ درصد شرکت می‌کنم. امیدوارم که اگر بتوانم انتخاب شوم و نماینده فعالی باشم. طبق تاریخ‌های مشخص شده فکر می‌کنم ۶ شهریور انتخابات برگزار شود.

۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 30801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha