فقط مادران ورزشکاران نونهال مجاز به حضور در سالن هستند / نوجوانان و بالاتر بدون مادران بیایند

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی گفت که "ممانعت از حضور مادران کاراته‌کاها در مسابقات نونهالان و نوجوانان به دلیل برگزاری توامان این مسابقات بوده است".

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، علی‌اکبر هاشمی جواهری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلایل ممانعت از ورود مادران ورزشکاران کاراته‌کا برای حضور در سالن مسابقات رده‌های پایه در مشهد، اظهارکرد: در کل حضور جنس مخالف در سالن مسابقات، چه آقایان در سالن مسابقات بانوان و یا بانوان در سالن مسابقات آقایان، منع قانونی دارد اما تنها در رده نونهالان، حضور مادران در سالن مسابقات منعی ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، افزود: اما از آنجا که این مسابقات هم در رده نونهالان و هم در رده نوجوانان به صورت ترکیبی برگزار می‌شد، لذا حضور بانوان و مادران ورزشکاران در سالن مسابقات منع قانونی داشت و از آن ممانعت شد. بر همین اساس نیز صبح امروز (شنبه) با رییس هیات کاراته جلسه‌ داشتم و قرار شد از این پس مسابقات نونهالان و نوجوانان که عمدتا در رشته‌های رزمی نیز برگزار می‌شود، به صورت مجزا برگزار شود تا خانواده‌ها بتوانند در سالن مسابقات رده نونهالان حاضر شوند.

وی تصریح کرد: البته این موضوع مقداری سخت است چرا که اکثریت خانواده‌ها از شهرستان‌های مختلف به مسابقات می‌آیند و ممکن است فرزندان‌شان بخواهند هم در رده نونهالان و هم در نوجوانان به روی تاتامی بروند اما هیات کاراته زحمت این موضوع را قبول کرد تا مشکلی در این‌باره بوجود نیاید.

جواهری در پاسخ به این سوال که آیا دستور ممانعت از ورود مادران به سالن مسابقات بر اساس دستور حراست وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته یا خیر؟ گفت: خیر دستوری در کار نبوده و اداراه کل حراست ورزش و جوانان استان بر اساس دستورالعمل‌ها این کار را انجام داده است. هیچ دستوری از هیچ ارگانی در این‌باره صادر نشده بود. حتی خارج از چارچوب ورزش استان نیز دستوری در این‌باره صادر نشد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه یک‌سری از مسائل خارج از حوزه ورزش بر روی مسائل ورزش سایه افکنده و برخی‌ها به دنبال حاشیه‌سازی هستند که خواهشم از خبرنگاران این است که از مراجع رسمی مثل بنده یا حراست اداره کل ورزش و جوانان استان و وزارت ورزش این موضوع را پیگیری کنند تا در جریان اخبار درست قرار گیرند.

وزارت ورزش تکذیب کرد / مخالف حضور مادران در مسابقات کاراته مشهد نبودیم + ویدیو

۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 30779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha