از فروپاشی لونا چه خبر؟ / هفت صرافی به ارتباط با ورشکستگی ترا متهم شدند!

اکوسیستم کریپتوی کره جنوبی هنوز به دلیل تحقیقات درباره فروپاشی ترا با مشکلاتی مواجه است. بر اساس گزارش‌ها، مقامات این کشور روز چهارشنبه با آخرین اقدامات خود این تحقیقات را پیش بردند. تحقیقات درباره ادعاهای کلاهبرداری علیه مدیریت آزمایشگاه ترافرم هنوز ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادرا اقتصاد ، به عنوان بخشی از تحقیقات مداوم اکوسیستم کریپتوی در مورد شکست پروتکل ترا در سال جاری، مقامات کره جنوبی شروع به جستجو در صرافی‌های ارزهای دیجیتال کرده‌اند.
گمان می‌رود این جستجوها به اتهامات کلاهبرداری در مورد سقوط شبکه Terra مرتبط باشد. دادستان‌ها حدود ساعت 5 بعدازظهر به وقت محلی اسناد و داده‌هایی را از این مشاغل جمع‌آوری کردند.

هفت صرافی ارزهای دیجیتال در میان 15 کسب و کاری بودند که مورد بازرسی و توقیف دادستان‌های کره جنوبی قرار گرفتند.

بر اساس گزارشی که منتشر شده است، دفاتر Upbit، Bithumb، Coinone، Korbit، و Copax، و همچنین سایر شرکت‌های مرتبط با فروپاشی Terra، توسط تیم مشترک تحقیقات جنایات مالی و اوراق بهادار دفتر دادستانی ناحیه جنوبی سئول مورد اتهام قرار گرفتند. مقامات ادعا می‌کنند اطلاعات مربوط به تراکنش‌های TerraUSD (UST سابق) و Terra (LUNA) را جمع‌آوری کرده‌اند که پس از کاهش قابل توجه قیمت توکن‌ها و سقوط متعاقب آن در ماه می، منجر به ضرر تقریباً 200000 سرمایه‌گذاران شد.
علاوه بر این، به گفته یونهاپ، کارآگاهان دست کم هشت مکان دیگر از جمله منازل و دفاتر افرادی که در تحقیقات شرکت داشتند را بازرسی کردند.

دو کوان و دانیل شین، بنیانگذاران Terraform، در معرض اقدامات قانونی زیادی هستند، شامل شکایت‌هایی که ادعا می‌کند کوان و شرکت سرمایه‌گذاران را فریب داده‌اند، و همچنین شایعاتی مبنی بر اینکه مجریان قانون در حال بررسی این شرکت به اتهام اجرای یک طرح پونزی و پولشویی است. اسناد مالیاتی کوان توسط مقامات در ماه ژوئن به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد فرار مالیاتی احتمالی مصادره شد. گزارش شده است که موضوع ترا در نشستی بین مقامات آمریکایی و کره جنوبی در ماه گذشته مطرح شد.
مقامات کره جنوبی همچنین تحقیقاتی را در مورد یکی از کارگران این شرکت به اتهام اختلاس بیت کوین در می 2021 آغاز کرده‌اند. با این حال، هیچ مدرکی دال بر ارتباط مظنون با دو کوان وجود نداشت.

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل اخیر شرکت امنیتی بلاکچین Uppsala Security و CoinDesk Korea اظهارات برخی را که فکر می‌کنند فروپاشی ترا ممکن است یک کار داخلی بوده باشد، تأیید کرده است.

یکی از طراحان اصلی ترا، آقای الف، به عنوان بخشی از تحقیق توسط تیم مشترک تحقیقات جرایم مالی و اوراق بهادار دفتر دادستانی ناحیه جنوبی سئول از خروج از کشور منع شد.

معاملات بانکی نیز بخشی از تحقیقات‌اند

بر اساس مقاله بلومبرگ، گزارش شده است که مقامات بانک‌ها را برای هرگونه ارتباط با کلاهبرداری احتمالی مورد بازجویی قرار داده‌اند. خطر «پولشویی یا سفته‌بازی با استفاده از دارایی‌های رمز ارزی» توسط بانک‌ها در حال بررسی است. در این مقاله همچنین آمده بود که بانک شینهان و بانک ووری دو بانک بزرگ منطقه‌ای بودند که مقامات با آن‌ها تماس گرفته بودند.

این رگولاتور در حال بررسی است که آیا قوانین مربوط به پولشویی و تجارت ارز نقض شده است یا خیر. رگولاتورها همکاری خود را با دادستان‌های کشور در این تحقیقات تقویت کرده اند.

سخنگوی بانک شینهان گفت اگرچه مقدار دقیق تراکنش هنوز مشخص نشده است، تحقیقات نظارتی اکنون در حال انجام است. علاوه بر این، دادستان‌ها در حال بررسی ارتباط بین تراکنش فوق‌الذکر و صرافی‌های کریپتو هستند. به نظر می‌رسد پرداخت‌های اشتباهی به ذینفعان در خارج از کشور انجام شده است. در نتیجه، بانک‌های تجاری به ناچار به کانون تحقیقات در مورد معاملات غیرعادی بین‌المللی تبدیل شده‌اند.

فروپاشی ترا و رویدادهای پس از آن علیرغم اینکه دفتر مرکزی آن در کره جنوبی است، تأثیر قابل توجهی بر صنعت ارزهای دیجیتال داشته است.

۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 30777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha