گزارش‌های ٣ ماهه شرکت‌ها منجی این روزهای بازار سهام/ مردادماه بورس به کدام سو می‌رود؟

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه گزارش‌های سه ماهه برخی از شرکت‌های منجر به خوش‌بینی به بازار سهام شده است، گفت: به‌احتمال زیاد تک سهم‌ها و سهام شرکت‌هایی که از لحاظ بنیادی در موقعیت مناسب قرار دارند و گزارش‌های خوبی را ارائه می‌دهند، موردتوجه بازار خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا؛ حسین عبدی به روند معاملات بورس در هفته پایانی تیرماه اشاره کرد و افزود: در تکمیل پازل معاملات تیرماه، هفته پایانی این ماه هم مانند هفته‌های گذشته با معاملات کم‌حجم همراه بود و با روندی بی‌رمق به پایان رسید.

وی با تاکید بر اینکه با وجود کم‌حجم بودن  معاملات این بازار اما وضعیت بازار بهتر از ماه‌های گذشته ارزیابی می‌شود، گفت: گزارش‌های سه ماهه برخی از شرکت‌های پالایشی، پتروشیمی و نیز معدنی منجر به خوش‌بینی برخی از سهامداران نسبت به بازار شد که به دنبال سهام شرکت‌های بنیادی بودند.

عبدی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود چنین مساله‌ای اما نبود نقدینگی لازم در بازار سرمایه، مانع از ایجاد رونق در معاملات بازار سهام شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد که این روند در بازار ادامه‌دار باشد و بازار سهام فعلاً در شرایط بلاتکلیفی و نیز معاملات کم‌حجم خود باقی بماند.

وی روند معاملات بورس در مردادماه را مورد پیش‌بینی قرار داد و گفت: در این ماه باز هم شاهد انتشار گزارش‌های سه ماهه شرکت‌ها خواهیم بود و به‌احتمال زیاد تک سهم‌ها و سهام شرکت‌هایی که از لحاظ بنیادی در موقعیت مناسب قرار دارند و گزارش خوبی را ارائه می‌دهند، موردتوجه بازار قرار بگیرند.

عبدی ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به ابهامات موجود در بازار و نیز مشکلات پیش روی سهامداران، حجم نقدینگی لازم در بازار به‌عنوان موتور محرک معاملات با چندان جذابیتی همراه نباشد و معاملات فعلی بازار زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذاران تازه به بورس نخواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: وجود روند مثبت در برخی از شرکت‌ها نشان‌دهنده آن است که فروش شرکت‌ها مانند بهای تمام شده تحت تاثیر قیمت ارز و تورم باشد و حاشیه سود شرکت‌ها با افزایش همراه شود.

وی اظهار داشت: اگر دولت برخی از اقدامات را در دستور کار قرار دهد و زمینه بهبود فضای کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری را فراهم کند، مردادماه فصل بهتری برای سرمایه‌گذاران خواهد بود اما در کل با توجه به ابهامات حاکم شده در بازار نمی‌توان در انتظار افزایش حجم معاملات و نیز تحت تاثیر قرار گرفتن  روند معاملات بازار باشد.

۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 30772

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha