ارزش قراردادهای آتی تا پایان تیر به ۴.۸ همت رسید

در بازار مشتقه بورس کالای ایران بیش از ۸۰۵ هزار قرارداد آتی به ارزش ۴.۸ همت در ۴ ماهه ابتدایی ۱۴۰۱ دست به دست شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از کالاخبر ، آمار معاملات بازار مشتقه بورس کالای ایران نشان می دهد تا پایان تیر امسال ۸۰۵ هزار و ۶۱۵ قرارداد آتی به ارزش ۴۷۸۳ میلیارد تومان منعقد شد و بیشترین حجم معاملات مربوط به فروردین با ثبت معامله ۲۶۷ هزار و ۵۱۳ قرارداد بود، درحالی که به لحاظ ارزش، بیشترین ارزش به ماه خرداد با ثبت ۱۵۱۲ میلیارد تومان تعلق داشت.

در فروردین امسال ۲۶۷ هزار و ۵۱۳ قرارداد آتی به ارزش ۱۱۵۵ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و در اردیبهشت حجم و ارزش معاملات قراردادهای آتی در سه دارایی نقره، صندوق طلا و زعفران به ۱۶۳ هزار و ۹۸۶ قرارداد و ۷۹۳ میلیارد تومان رسید. در خرداد هم ۱۹۹ هزار و ۵۳ قرارداد به ارزش ۱۵۱۲ میلیارد تومان از سوی بازیگران بازار مشتقه معامله شد. حجم و ارزش معاملات آتی در تیر نیز به ترتیب ۱۷۵ هزار و ۶۴ قرارداد به ارزش ۱۳۲۱ میلیارد تومان بود.

تا پایان تیر امسال در مجموع ۱۸۰ هزار و ۶۹۱ قرارداد آتی صندوق طلا به ارزش ۲۱۲۳ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و این دارایی با سهم ۲۲ درصدی در حجم و ۷۶ درصدی در ارزش جایگاه دوم را (پس از زعفران) از آن خود کرد.

جایگاه نخست معاملات آتی به زعفران با ثبت معامله ۶۱۰ هزار و ۴۷۳ قرارداد به ارزش ۲۶۳۱ میلیارد تومان تعلق داشت و این دارایی سهم ۷۶ درصدی در حجم و ۵۵ درصدی در ارزش معاملات آتی را به خود اختصاص داد.

نقره نیز با ثبت معامله ۱۴ هزار و ۴۵۱ قرارداد آتی به ارزش ۲۸ میلیار و ۹۳۷ میلیون تومان در جایگاه سوم ایستاد و سهم ۲ درصدی از حجم و یک درصدی از ارزش را از آن خود کرد.

انتهای پیام./

۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 30769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha