سبزپوشی بازار سرمایه در نخستین روز مردادماه / بسته بودن نمادهای بزرگ حجم معاملات را کاهش داد + نقشه بورس

امروز شنبه (۱ مرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با هزار و ۵۹۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۷۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۷۰۳ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران نخستین روز معاملاتی مردادماه را، متعادل و مثبت آغاز کرد و در حالیکه توقف عمده نمادهای بزرگ، حجم پایین معاملات را به دنبال داشت، گرایش بازار به نمادهای همراه با گزارش های موفق مشهود بود و در نهایت رشد شاخص کل رقم خورد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (۱ مرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با هزار و ۵۹۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۷۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۷۰۳ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران نخستین روز معاملاتی مردادماه را، متعادل و مثبت آغاز کرد و در حالیکه توقف عمده نمادهای بزرگ، حجم پایین معاملات را به دنبال داشت، گرایش بازار به نمادهای همراه با گزارش های موفق مشهود بود و در نهایت رشد شاخص کل رقم خورد.

گروه نفت و پالایش در انتظار بازگشایی نمادهای خود پس از برگزاری مجامع خوب و گزارش های قابل قبول از سوی آنها قرار دارد و نماد شاوان به عنوان اولین نماد امروز در قیمت ۲۴.۵۰۰ ریال و محدوده ۵ درصد مثبت بازگشایی شد.

بانکی ها نیز معاملاتی مثبت و سبز را پشت سر گذاشتند و نماد وبملت به علت گزارش خیره کننده با صف خرید ۲۰۰ میلیون سهمی بسته شد و صف خرید سهم در طول بازار عرضه نشد، نماد وتجارت هم از دیگر نمادهای پرطرفدار گروه بانک بود که پس از چند بار عرضه صف خرید سهم در نهایت در دامنه ۴ درصد مثبت بسته شد.

پتروشیمی ها هم متعادل و مثبت بودند و اوره ای ها از جمله نمادهای شپدیس و کرماشا با توجه به گزارش های مطلوب مورد توجه قرار داشتند، نماد پارسان هم به دلیل گزارش های قابل توجه پالایشی ها امروز با رشد قیمت همراه شد. خودرویی ها هم در روزی که نمادهای خساپا و خودرو کمی بالاتر از صفر تابلو بازگشایی شدند، با برتری معاملات در قطعه سازها دنبال شدند و در پایان نمادهای ورنا و خگستر در محدوده صفر تابلو، و خزامیا در دامنه ۵ درصد منفی بسته شدند.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم با معاملاتی کم حجم و افت قیمت ها همراه بود و نمادهای کگل و ذوب که عملکرد موفقی را در گزارش ها نداشتند در دامنه های ۶ و ۴ درصد منفی و نماد کچاد هم متعادل دنبال شد.

انبوه سازی ها با گرایشات منفی معامله شدند. در سیمانی ها معاملات مثبت و متعادل بود. فضای چند رشته ای هم مثبت بود و نماد شستا به واسطه گزارش زیرمجموعه ها مورد توجه قرار داشت. غذایی و زراعتی ها رشد قیمت را تجربه کردند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به نماد وساپا در قیمت ۵.۶۸۰ ریال و محدوده ۲ درصد مثبت اشاره کرد.

رشد هزار و ۵۹۹ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با هزار و ۵۹۹ واحد رشد به رقم یک میلیون و ۴۷۳ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۷۰۳ واحد رشد کرد و به رقم ۴۰۴ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۰۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۹۸ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام پارسان، تاپیکو، شپدیس، شستا، وبملت بیشرین تاثیر مثبت و نمادهای کگل، ومعادن بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، نوری، وتجارت، سآبیک، سکرد، ذوب، خگستر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۲۴ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۲۴ واحد افت، رقم ۱۹ هزار و ۴۱۵ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۴۰ هزار معامله به ارزش حدودی ۵ هزار و ۹۱۶ میلیون انجام شد.

سهام بپاس، هرمز، کگهر بیشترین تاثیر منفی و نمادهای شاوان، شگویا، غصینو، صبا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد دی، ددانا، آریا، کرمان، سدبیر، فرابورس است.

انتهای پیام. /

۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 30768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha