انتقاد گسترده به عملکرد فدراسیون شمشیربازی / دوره‌تان تمام شده آقای باقرزاده

مدیر سابق تیم‌های ملی شمشیربازی گفت: باقرزاده سه دوره ریاستش تمام شده و نمی‌تواند با یک پُست من درآوردی دوباره وارد انتخابات شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، عبدالرضا میرشفیعی مدیر سابق تیم ملی شمشیربازی در گفت‌وگو با فارس در مورد شرایط شمشیربازی کشور اظهار داشت: مسابقات قهرمانی جهان تمام شد اما ما عملکرد خوبی را در رشته‌هایی که انتظار داشتیم ندیدیم. اسلحه سابر مردان ما که بیشترین توجهات در این سال‌ها به این اسلحه بوده در مسابقات به ترکیه‌ای که چیزی بیش از ۱۵ پله از خودش پایین‌تر بود می‌بازد. آنها در ۴-۵ سال گذشته در تمام مسابقات حاضر شدند و دو اسلحه دیگر یعنی اپه و فلوره به خاطر آنها از بین رفته است. 

* باقرزاده تمام هنر خود را در این سال‌ها نشان داده است

وی با تاکید بر اینکه قطعاً باید تغییراتی در بخش‌های فنی و مدیریتی فدارسیون به وجود بیاید، گفت: باقرزاده در ۳-۴ چهار دوره گذشته که رئیس بوده هر توان و هنری که داشته نشان داده و بهتر است که یک نیروی جدیدی بیاید. او می‌گوید شمشیربازی را المپیکی کرده اما این را نمی‌گوید که دو اسلحه دیگر را نابوده کرده است. در مسابقات قهرمانی آسیا اپه ما در جوانان مدال گرفت اما سابر نتوانست اما یک ماه بعد به مسابقات امارات اعزام نکردند و گفتند که بودجه نداریم.

* همیشه پزِ سابر را دادند، اما باخت به ترکیه فاجعه بود

میرشفیعی ادامه داد: چطور وقتی بودجه ندارید کاروان پرتعدادی را به مسابقات قهرمانی جهان اعزام می‌کنید.باقرزاده اردوگذاشتن برای ورزشکاران را کار خیلی بزرگی می‌داند و منت می‌گذارد. وظیفه‌تان است که این کارها را انجام دهید. دو اسلحه دیگر چقدر در این سال‌ها که شما بودید به مسابقات اعزام شدند. شکست ترکیه در قهرمانی جهان یک فاجعه بود. شما در این سال‌ها همیشه پز اسلحه سابر را می‌دادید را باد در غبغه می‌اندازید اما به تیم ۲۴ دنیا می‌بازید.

* با پُست من درآوردی نمی‌توانند دوباره به انتخابات بیایند

مدیر سابق تیم‌های ملی شمشیربازی عنوان کرد: امین قهرمانی را به عنوان سرمربی سابر معرفی کرده‌اید اما ما اصلاً او را کنار پیست نمی‌بینیم و پیمان فخری که یکبار استعفا داده بود مشخص نیست چطور برگشته و باز هم در کنار پیست کنار قرار دارد اگر با قربانی مشکل دارید خیلی شفاف بگوید. باقرزاده سه دوره متناوب رئیس فدراسیون بوده و تمام تلاشش این است که یک بار دیگر به انتخابات بیاید. قطعاً او نمی‌تواند در انتخابات ثبت‌نام کند، چون سه دوره‌اش به پایان رسیده است. یک پست من درآوری در آسیا پیدا کرده و از آن طریق می‌خواهد دوباره به انتخابات بیاید. می‌گوید دل‌بسته نیستم اما شمشیربازی را رها نمی‌کند. آقای باقرزاده شما تمام جوانی خیلی از افراد را به باد دادید. اسلحه اپه و فلوره در دوره شما اصلاً دیده نشدند که بخواهند خودنمایی کنند.

* اپه زودتر از سابر درخشید، اما دوستان آن را نابود کردند

وی در مورد اینکه اصلاً فدراسیون معتقد است اپه و فلوره نتوانستند در این کارها سالی انجام دهند، گفت:  ما در بازی‌های آسیایی در اپه مدال برنز گرفتیم و اصلاً سابر ایران مطرح بود حتی علی یعقوبیان زودتر از مجتبی عابدینی شانس کسب سهمیه المپیک داشت. استدلال فدراسیون این است که در مسابقات جهانی به دلیل اینکه نمایندگان اسرائیل شرکت می‌کنند اپه و فلوره شانس ندارند اما آیا در آسیا هم اسرائیل وجود دارد. سال گذشته قصد نداشتند اپه را به مسابقات اعزام کنند اما خود من اسپانسر پیدا کردم و اپه رفت و بعد از ۱۰ سال برنز آسیا را گرفت.

* ارکان اصلی فدراسیون هیچ کدام شمشیرباز نبوده‌اند

میرسفیعی ادامه  داد: باقرزاده و دوستانش با تصمیماتی که در این سال‌ها گرفتند اپه ما را نابود کردند. شما ببینید رئیس، دو نایب رئیس و دبیر فدراسیون که رکن اصلی یک فدراسیون را تشکیل می‌دهند هیچکدام شمشیر باز نیستند اما برای شمشیربازی و ورزشکاران این رشته تصمیم می‌گیرند.

* عابدینی برند شمشیربازی است و نمی‌توانند او را حذف کنند

وی با اشاره به نبود مجتبی عابدینی گفت: شاید مجتبی عابدینی را چند ماه از صحنه دور کنید اما او برند شمشیربازی ایران است و نمی‌توانید نام او را حذف کنید. او سرمربی نوجوانان سابر بود اما فعلاً کار نمی‌کند و ظاهراً به صورت لفظی استعفا داده است. 

* دلیل استعفا چه بود؟

میرشفیعی در مورد اینکه خودتان زمانی مدیر تیم‌های ملی بودید و چرا کناره‌گیری کرد، گفت: تا سه ماه قبل مدیر تیم‌های ملی البته به صورت اسمی بودم اما هیچ مشورتی با من نمی‌کردند. خودشان می‌بریدند و می‌دوختند. شاید استدلال‌شان این باشد که چون میرشیفعی سفر نرفته، استعفا داده و ناراحت است اما نمی‌توانند ما را با سفر بخرند چون من شأن خودم را دارم. من سال‌ها شمشیرباز بوده‌ام و در تیم ملی هم بازی کرده‌ام و نیازی به این کارها ندارم.

* شمشیربازی در حال مرگ است

مدیر سابق تیم‌های ملی شمشیربازی با تأکید براینکه شمشیربازی در حال مرگ است، عنوان کرد: باقرزاده در این ۳-۴ دوره‌ای که رئیس فدراسیون بوده نتوانست یک سالن و یا یک دفتر مستقل برای شمشیربازی داشته باشد. او در حال حاضر مستأجر شرکت توسعه است. سه دوره حضور در یک فدراسیون داشته‌اید و به هر حال باید یک کاری انجام می‌دادید. در این سال‌ها به سابر می‌نازیدید و حالا نتایجش را ببینید. 

۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 30761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha