نفوذ هکرها به سیستم انتخاباتی آمریکا تأیید شد

پلیس اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کردند که هکرها توانسته‌اند به سیستم انتخابات ۲۰۲۰ نفوذ پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از شبکه فاکس نیوز، پلیس اف‌بی‌آی و آژانس امنیت سایبری (CISA) در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که هکرها به شبکه‌های دولت ایالات متحده نفوذ کرده و به سیستم‌های انتخابی دسترسی پیدا کرده‌اند.

براساس بیانیه آژانس امنیت سایبری، در برخی موارد از نفوذ هکرها، دسترسی غیرمجاز به سیستم‌های پشتیبانی انتخابات رخ داده است.

آژانس امنیت سایبری که زیرمجموعه وزارت امنیت داخلی آمریکا است، توضیح می‌دهد که تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر به خطر افتادن صحت داده‌های انتخابات وجود ندارد.

براساس بیانیه آژانس امنیت سایبری، داده‌های سیستم انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا ممکن است به خطر بیفتد با این وجود اقداماتی وجود دارد که مقامات انتخابات، کارکنان پشتیبانی آی تی می توانند برای کمک به دفاع در برابر این فعالیت مخرب سایبری انجام دهند.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ نتایج نظرسنجی‌های جدید روزنامه‌های گاردین و واشنگتن‌پست نشان می‌دهد که با نزدیک شدن به مراحل نهایی رقابت‌های ریاست‌جمهوری در آمریکا فاصله اختلاف پیشتازی جو بایدن نامزد دموکرات در مقایسه با دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری و نامزد جمهوری‌خواهان در آمریکا به ۱۷ درصد افزایش یافته است.

در نظرسنجی روزنامه گاردین، ۵۷ درصد از رأی‌دهندگان احتمالی در آمریکا قصد دارند به بایدن رأی دهند و این در حالی است که فقط ۴۰ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی می‌گویند به رئیس‌جمهوری کنونی کشورشان رأی خواهند داد.

نظرسنجی جدید ای بی سی نیوز و روزنامه واشنگتن‌پست نیز نشان می‌دهد که درصد بیشتری از آمریکایی‌ها به مدیریت شیوع ویروس کرونا توسط نامزد دموکرات آمریکا اعتماد دارند. این نتایج نشان داده که ۵۵ درصد پاسخ‌دهندگان اعتماد بیشتری به بایدن برای مدیریت این همه‌گیری دارند و فقط ۳۸ درصد درباره این موضوع به ترامپ اعتماد دارند.

۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 3075
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha