مربی تیم ملی کشتی پاسخ اکبر فلاح را داد / انتخابی تیم ملی در ۸ ماه بود نه ۲ ساعت!

مربی تیم ملی کشتی آزاد تاکید کرد: چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد از ابتدا تا انتها بر اساس عدالت اجرا شد و هیچ کشتی‌گیری به این روند اعتراض نداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، مصطفی میرعمادیان در گفتگو با ایسنا، درباره مشخص شدن نفرات اعزامی به بازیهای کشورهای اسلامی و قهرمانی جهان در پایان چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، اظهار کرد: چرخه انتخابی تیم ملی از همان ابتدا که مسابقات قهرمانی کشور بود، به صورت عادلانه و با هدف انتخاب برترین‌های کشتی ایران، برگزار و در نهایت ترکیب تیم ملی مشخص شد.  چرخه انتخابی به شکلی طراحی شده بود که در هر مرحله افرادی بر اساس عملکردشان اضافه و یا کم می‌شدند و همین موضوع نشان دهنده اجرای درست چرخه انتخابی بود.

مربی تیم ملی کشتی آزاد، افزود: نفرات اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی نیز از طریق چرخه انتخابی به ترکیب تیم ملی راه پیدا کردند و همه آن‌ها در طول ۸ ماه اجرای چرخه، در مسابقات حاضر شدند.

وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه نباید انتخابی تیم ملی تنها ۲ ساعت به طول بیانجامد، گفت: متاسفانه برخی اعلام کردند که انتخابی تیم ملی در ۲ ساعت بوده است، در حالیکه اصلا اینطور نبود و انتخابی تیم ملی ۸ ماه طول کشید و از قهرمانی کشور آغاز شد، سپس انتخابی جام تختی، جام تختی ، آسیایی و جام تختی نیز ادامه چرخه انتخابی بود. انتخابی مرحله نهایی در داخل و خارج از کشور نیز مرحله نهایی برای شناخت ترکیب تیم ملی بود.

میرعمادیان، با اشاره به حضور نفرات مطرح کشتی مانند حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع در انتخابی تیم ملی، گفت: در کشوری مثل آمریکا نیز کشتی گیران ممتاز در مرحله آخر وارد انتخابی تیم ملی می‌شوند. بنابراین عدالت این نیست همه نفرات کشتی از همان ابتدا وارد چرخه انتخابی کشتی می‌شدند، که این کار نیز بر مبنای عدالت انجام شد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد، با بیان اینکه رقابت‌های انتخابی تیم ملی، بسیار خوب و در سطح بالایی برگزار شد، اظهار کرد: ۳ طلایی ما در رقابت‌های جهانی پس از حضور در تورنمنت قزاقستان که سخت و سطح بالا بود، بلافاصله در انتخابی رو در رو شرکت کردند. این نفرات با ۵۰ یا ۶۰ درصد آمادگی در این مسابقات حاضر شدند و به قهرمانی رسیدند. البته طبیعی بود چرا که یک کشتی‌گیر نمی‌تواند برای همه مسابقات در طول سال آمادگی ۱۰۰ درصدی داشته باشد.

وی درباره اعزام کشتی‌گیران اوزان ۵۷ و ۷۹ کیلوگرم به تورنمنت تونس، گفت: کادر فنی در این دو وزن به این جمع بندی رسید که کشتی‌گیران لازم است در یک میدان خارجی محک جدی بخورند و بر همین اساس نیز علاوه بر مبارزه رو در رو در تورنمنت تونس، عملکرد آن‌ها برابر رقبای خارجی نیز به دقت مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت نفرات برتر این دو وزن برای حضور در تیم ملی مشخص شدند. سوادکوهی از نفرات خوب کشتی ایران است که خیلی می‌تواند به ما کمک کند.

میرعمادیان درباره عملکرد سرلک و شکست او مقابل حریف آمریکایی در فینال، گفت: سرلک با توجه به حضور در دوره قبل رقابت‌های قهرمانی جهان و کسب مدال نقره، از نفرات خوب و با تجربه کشتی ایران شده است. او حتی می توانست در فینال مقابل گیلمان پیروز شود اما باز هم همان اشتباه را تکرار و دیر کشتی خود را شروع کرد و  شکست خورد. البته او از آنجا که در جام تختی به جوان باخته بود، تحت فشار روانی قرار داشت و وقتی موفق شد جوان را شکست دهد احساس رهایی کرد و ماموریت خود را تمام شده می‌دانست. قطعا او در مسابقات جهانی صربستان کمتر دچار اشتباه می‌شود و شک ندارم او یکی از مدال آوران ما در این رقابت‌ها خواهد بود.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در ادامه گفتگو با ایسنا، درباره انتقادات رضا اطری از مربیان سابق تیم ملی، علی‌رغم اینکه بارها به او فرصت زیادی برای حضور در مسابقات جهانی و ... دادند، گفت: اطری پس از اینکه به یک وزن بالاتر آمد دیگر مشکلات سابق وزن کم کردن را ندارد. او در چند سال گذشته به حق خود نرسید و اینبار برای کسب بهترین نتیجه به میدان می‌رود.

میرعمادیان در پاسخ به اینکه کادر فنی تیم ملی با وجود چند بار ناکامی اطری در میادین جهانی و ...، باز هم به او فرصت حضور در مسابقات جهانی را داده است، خاطرنشان کرد: در بین نفراتی که در این وزن هستند، اطری از همه با تجربه‌تر است. او به مرز پختگی رسیده و باید از این فرصت برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال جهانی استفاده کند.

وی درباره شرایط یزدانی، قاسمپور و زارع، گفت: خوشبختانه شرایط خوبی دارند و در فرصت باقیمانده نیز برای حضور پر قدرت در مسابقات جهانی آماده می‌شوند تا ان‌شاءالله بار دیگر حماسه رقابت‌های جهانی نروژ با تلاش همه بچه‌های تیم و کادر فنی رقم بخورد. زارع کمی از ناحیه روی پا دچار آسیب‌دیدگی است اما جای نگرانی ندارد.

۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 30746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha