پیش‌بینی بورس/ معاملات جانی دوباره می‌گیرد؟

شاخص کل بورس تهران در هفته اخیر افت کمتر از دو درصدی را ثبت کرد و با تجربه این افت کارشناسان امیدوارند که بازار وضعیت بهتری را تجربه کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ شاخص کل بورس چهارشنبه هفته گذشته بر روی عدد یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد بود و این هفته به محدوده یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحد رسید. این ارقام نشان دهنده افت ۱٫۲۸ درصدی شاخص کل بورس در هفته اخیر است.

از سوی دیگر ارزش معاملات بازار سرمایه در این هفته کم بود. بسیاری از تحلیلگران علت این موضوع را بسته بودن برخی از نمادها به علت برگزاری مجامع می‌دانند.

ارزش معاملات در این هفته کاری برابر بود با شنبه ۴۵۶۱ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۳۹۷۷ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۳۲۱۳ میلیارد تومان و چهارشنبه ۳۵۷۳ میلیارد تومان که در کل ۱۵ هزار و ۳۲۴ میلیارد ارزش معاملات این هفته بود.

از سوی دیگر در این هفته تقریبا روزانه ۱۷ میلیارد تومان فروش اوراق در بازار داشتیم که این موضوع یک ضربه  به بورس و ورود نقدینگی به آن حساب می‌شود.

همچنین بازار سهام همچنان منتظر اخبار واگذاری بلوکی دو نماد خودرو و خساپا است. چندین ماه است که این خبر در بازار می‌چرخد و اگر خبری موثق برسد می‌توان به رشد این گروه امیدوار بود.

پیش‌بینی بورس شنبه

اغلب کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه عقیده دارند که به واسطه خروج نقدینگی و برگزاری مجامع در این هفته، معاملات بورس هفته آینده سبزپوش شود.

البته برخی دیگر عقیده دارند که تا پایان مردادماه معاملات بازار روند متعادلی رو به پایین را طی می‌کند.

سارا فلاح، کارشناس بازار سرمایه نیز درخصوص واگذاری بلوکی گفت: بورس همچنان منتظر اخبار واگذاری بلوکی دو نماد خودرو و خساپا است. هرچند اینقدر این خبر به درازا کشید و شایعه‌هایی زیادی در این چند ماه به بازار آمد که شاید آن تاثیر گذاری لازم را نداشته باشد. اما به هرحال اگر خبر موثق قیمت واگذاری بلوکی مخابره شود صنعت خودرو لیدر بازار می‌شود.

با این اوصاف به نظر می‌رسد که هفته آینده بورس روند خوبی را پشت سر بگذار. همچنین اگر خبر از خودرویی‌ها برسد این گروه لیدر بازار می‌شوند.

۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 30742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha