ترمز بیت‌کوین کشیده شد/قیمت‌ها در بازار ارز دیجیتال پنجشنبه ۳۰ تیر

روند صعودی بیت‌کوین که از ۴۸ ساعت قبل کلید خورد، فعلا متوقف شده و اتریوم به زیر مرز هزار و ۵۰۰ دلار سقوط کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فرارو- قیمت بیت‌کوین بیشتر از دو ساعت در کانال ۲۴ هزار دلار دوام نیاورد. قیمت هر واحد بیت‌کوین صبح امروز پنجشنبه ۳۰ تیر درحالی به محدوده ۲۳ هزار دلار رسید که شب گذشته شاهد پیشروی این ارز دیجیتال تا مرز ۲۴ هزار و ۲۰۰ دلار بودیم. حالا برخی تحلیلگران بازار خیز اخیر بیت‌کوین را که تقریبا از دو روز پیش آغاز شد، تله جدیدی برای معامله‌گران معرفی می‌کنند و از احتمال ریزش جدید قیمت‌ها در بازار می‌گویند. ظرف شبانه‌روز گذشته علاوه بر افت دو درصدی قیمت بیت‌کوین، ارزش کاردانو ۹ درصد آب رفته، اتریوم پنج درصد از ارزش خود را از دست داده و بازدهی روزانه دوج‌کوین و ترون منفی چهار درصد به‌ثبت رسیده است.

قیمت بیت‌کوین؛ ۲۲ هزار و ۹۲۰ دلار

قیمت هر واحد بیت‌کوین صبح امروز پنجشنبه ۳۰ تیر ۲۲ هزار و ۹۲۰ دلار بود. رقمی که دیروز ۲۳ هزار و ۴۰۰ دلار به‌ثبت رسید و به‌این ترتیب بازدهی روزانه بیت‌کوین بعد دو روز منفی شد. طی شبانه‌روز گذشته بیت‌کوین موفق شد به سطح ۲۴ هزار و ۲۰۰ دلار نزدیک شود، اما در ادامه به مسیر نزولی قدم گذاشت، تا ۲۲ هزار و ۷۳۰ دلار پایین آمد و در لحظه نوشتن این گزارش، حوالی مرز ۲۳ هزار دلار معامله شد. با اینکه قیمت بیت‌کوین در شبانه‌روز گذشته حدود دو درصد کاهش پیدا کرده، اما با توجه به نرخ ۲۰ هزار و ۱۵۰ دلاری آن در روز پنجشنبه ۲۳ تیر، بازدهی هفتگی رهبر بازار حول‌وحوش ۱۴ درصد محاسبه می‌شود. حالا بیت‌کوین با قله تاریخی خود یعنی محدوده ۶۸ هزار دلار که آبان پارسال به‌ثبت رسید، نزدیک ۶۷ درصد فاصله دارد. همچنین حجم ۴۳۶ میلیارد دلاری بیت‌کوین، تسلط این ارز دیجیتال به کل بازار را چیزی حدود ۴۱ درصد نشان می‌دهد.

قیمت اتریوم؛ هزار و ۴۸۶ دلار

قیمت هر واحد اتریوم صبح امروز پنجشنبه ۳۰ تیر با افت پنج درصدی نسبت به دیروز به هزار و ۴۸۶ دلار رسید. اتریوم صبح دیروز هزار و ۵۶۰ دلار ارزش داشت و امروز بعد ۴۸ ساعت به زیر مرز هزار و ۵۰۰ دلار سقوط کرد. طی شبانه‌روز گذشته بیشترین و کمترین قیمت اتریوم به‌ترتیب هزار و ۶۰۸ و هزار و ۴۸۰ دلار به‌ثبت رسیده و تقریبا ۷۵ دلار از ارزش آن آب رفته است. با این وجود هنوز بازدهی هفتگی اتریوم مثبت و چیزی حدود ۳۵ درصد برآورد می‌شود. چون پنجشنبه هفته قبل قیمت هر واحد اتریوم هزار و ۱۱۰ دلار بود. قیمت فعلی اتریوم نسبت به بالاترین سطح تاریخی این ارز دیجیتال، حدود ۷۰ درصد فاصله دارد. قله‌ای که آبان پارسال با نزدیک شدن اتریوم به مرز چهار هزار و ۹۰۰ دلار به‌ثبت رسیده است. همچنین تسلط ۱۷ درصدی اتریوم نشان می‌دهد این ارز دیجیتال رتبه دوم را در بازار بعد بیت‌کوین دراختیار دارد.

قیمت انواع ارز دیجیتال

قیمت کاردانو در شبانه‌روز گذشته تقریبا ۹ درصد آب رفته، دوج‌کوین و ترون چهار درصد از ارزش خود را از دست دادند و بازدهی شیبا صفر درصد برآور می‌شود. صبح امروز پنجشنبه ۳۰ تیر قیمت کاردانو ۰.۴۸۱ دلار به‌ثبت رسید درحالی که دیروز این ارز دیجیتال که با تسلط ۱.۵ درصدی به کل بازار، هشتمین ارز دیجیتال مهم دنیا به‌شمار می‌رود، ۰.۵۳۱ دلار ارزش داشت. قیمت دوج‌کوین در این مدت از ۰.۰۷۱ دلار به ۰.۰۶۸ دلار رسیده و ترون به‌جای ۰.۰۷۱ دلار، ۰.۰۶۸ دلار معامله شده است. به‌این ترتیب ارزش این دو ارز دیجیتال که به‌ترتیب جایگاه‌های دهم و شانزدهم را بین سایر ارز دیجیتال دراختیار دارند، چهار درصد کاهش پیدا کرده است. قیمت شیبا، اما در این مدت روی رقم ۰.۰۰۰۰۱۲ دلار باقی مانده و بازدهی آن صفر درصد به‌ثبت رسیده است.

قیمت انواع ارز دیجیتال

انواع ارز دیجیتال

هفته قبل

دیروز

امروز

بیت‌کوین

۲۰ هزار و ۱۵۰ دلار

۲۳ هزار و ۴۰۰ دلار

۲۲ هزار و ۹۲۰ دلار

اتریوم

هزار و ۱۱۰ دلار

هزار و ۵۶۰ دلار

هزار و ۴۸۶ دلار

شیبا

۰.۰۰۰۰۱۰ دلار

۰.۰۰۰۰۱۲ دلار

۰.۰۰۰۰۱۲ دلار

کاردانو

۰.۴۳۰ دلار

۰.۵۳۱ دلار

۰.۴۸۱ دلار

ترون

۰.۰۶۶ دلار

۰.۰۶۹ دلار

۰.۰۶۷ دلار

دوج‌کوین

۰.۰۶۰ دلار

۰.۰۷۱ دلا

۰.۰۶۸ دلار

۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 30708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha