باخت تاسف‌بار بسکتبال ایران برابر اردن؛ از صعود به نیمه‌نهایی کاپ آسیا باز ماندیم + فیلم

تیم ملی بسکتبال کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات کاپ آسیا به مصاف اردن رفت و با نتیجه ۹۱-۷۶ از اردن شکست خورد.این درحالی است که تیم بسکتبال کشورمان به عنوان تیم اول گروه به این مرحله صعود کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی بسکتبال کشورمان در مسابقات کاپ آسیا و مرحله یک چهارم نهایی به مصاف اردن رفت.

دو تیم پیش از این بارها در مسابقات مختلف با هم رقابت کرده‌ بودند که در اکثر بازی های تیم ملی کشورمان با توجه قدرتی که دارد، برنده شده، اما جدال دو تیم در کاپ آسیا به ۹ مسابقه باز می‌گردد.

تیم ملی کشورمان از سال ۱۹۷۳ وارد این رقابت‌ها شد و در ۹ بازی برگزار شده ۷ مسابقه را برده و دو بازی را واگذار کرده که یکی از آنها سال ۲۰۱۱ بود که شاید یکی از تلخ ترین شکست‌های تاریخ بسکتبال ایران باشد. این باخت منجر به از دست رفتن المپیک هم شد. البته ملی پوشان کشورمان دو سال بعد و سال ۲۰۱۳ این باخت را در همان مرحله یک چهارم نهایی جبران کردند.

اردنی ها که هر دو مدال خود در کاپ آسیا را در دوره هایی گرفته اند که مقابل ایران به میدان رفته اند، امیدوار بودند این بار نیز با کمک تجربه زید عباس و درخشش سه بازیکن خارجی خود، فردی ابراهیم، دار تاکر و احمد الدویری از سد ایران عبور کرده و بر سکوی رقابت ها قرار بگیرند اما ایران نیز که بازی به بازی عملکرد بهتری از خود نشان داده بود، دیگر نمی خواست تجربه تلخ گذشته برایش تکرار شود و با اتکا به قدرت بازیکنانی مثل حامد حدادی و بهنام یخچالی به دنبال چهارمین حضور پیاپی در نیمه نهایی این مسابقات بود که متاسفانه نتوانست به این هدف نائل شود.

در این مسابقه تیم ملی کشورمان به رغم ارائه یک بازی حساب شده  در ۳ کوارتر اول در کوارتر آخر بسیار بد ظاهر شد و نهایتا  با نتیجه ۹۱-۷۶ بازی را به اردن واگذار کرد و از صعود به نیمه نهایی باز ماند.

خلاصه بسکتبال ایران ۷۶ - اردن ۹۱ را اینجا ببینید.

برنامه کامل مسابقات بسکتبال کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی + جدول و نتایج

۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر: 30688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمد IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      4 0
      خاک بر سر بی لیاقت و بی غیرتتان هم بازیکنان وهم کادر فنی
    • ارتین IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      0 0
      خاک برسرتون حیف این پول نیست بهترین خونه بهترین ماشین باباشرتون روکم کنید بدردهیچی نمیخوریدازگلوتون پایین نره
    • ارتین IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      0 0
      توروخداعاجزانه خواهش میکنم میدونین چقدرهزینه ازبیت المال شده این تیم تااونجابره ببازه بیاد نکنیداین کاروگناه داره اینااونقدرسیرن که حال بازی کردن ندارن کاش جوانان یانوجوانان تیم رومیفرستادید