صدور حکم حبس معلمی که ۷ دانش‌آموز دختر را آزار جنسی داد

در پی انتشار خبر کودک‌آزاری ۷ دانش‌آموز در فرودس توسط معلم ۵۵ ساله، دادستانی این شهرستان از صدور حکم ۵ سال حبس برای این متهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تسنیم، در پی انتشار خبر کودک‌آزاری ۷ دانش‌آموز توسط معلم مرد ۵۵ ساله در فردوس، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تایید این خبر گفت: اردیبهشت ماه سال جاری فردی با هویت "م. د" دارای ۲۸ سال سابقه خدمت که تاکنون هیچ‌گونه سوء‌سابقه‌ای نداشته در محل پارکینگ منزل مسکونی خود در خارج از ساعت آموزشی با هماهنگی هفت نفر از اولیای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اقدام به برگزاری کلاس خصوصی برای آنان کرده است که متهم طی فرآیند آموزش، به اذعان دانش‌آموزان متاسفانه آنان را مورد آزار کلامی و جسمی قرار داده است.

روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی نیز با تأیید این موضوع اعلام کرد که تعداد شاکیان ۷ نفر بوده و در ۶ مورد فقط کودک آزاری اتهام بوده و اثبات شده است. در یک مورد نیز شاکی ادعای ازاله بکارت دخترش (به وسیله انگشت متهم از روی لباس) را مطرح کرده و تقاضای ارش البکاره (مهرالمثل) کرده است.

‌پس از سیر روند قانونی پرونده، متهم به پنج سال حبس تعزیزی و ۲ سال عدم اقامت در فردوس محکوم شده که گویا حداکثر مجازاتی که در قانون برای این جرم تعیین شده نسبت به محکوم این پرونده اعمال شده است که البته در ادامه رسیدگی‌های قضایی با اعتراض یکی از شاکیان پرونده به شعبه تجدید نظر استان ارسال شده و جریان رسیدگی ادامه دارد.

روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی یادآور شده است: به دلیل کوچک بودن شهرستان و عدم آبروریزی برای خانواده شاکیان، خود شاکیان پرونده اصرار داشتند که این موضوع رسانه‌ای نشود و در فضای عمومی مطرح نشود.

براساس گزارش روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی، متهم پرونده هم‌اکنون در زندان بسر می‌برد و رسیدگی قضایی در جریان می‌باشد. لازم به ذکر است هرگونه نشر اکاذیب و دامن زدن به شایعات در نشریات و فضای مجازی برابر قانون جرم محسوب شده و پیگیرد قضایی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش و پرورش به محض اطلاع از موضوع آزار و اذیت کودکان در شهرستان فردوس، پیگیری مستمر را در دستور کار قرار داده که منجر به تشکیل پرونده در دادگستری و هیئت رسیدگی به تخلفات اداری شده است.

وی افزود: اردیبهشت ماه سال جاری فردی ۵۵ ساله با هویت (م. د) دارای ۲۸ سال سابقه خدمت که تاکنون هیچ گونه سوسابقه‌ای نداشته است، در محل پارکینگ منزل مسکونی خود در خارج از ساعت آموزشی با هماهنگی هفت نفر از اولیای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اقدام به برگزاری کلاس خصوصی برای آنان کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: فرد مذکور طی فرآیند آموزش خود، به اذعان دانش‌آموزان متاسفانه آنان را مورد آزار کلامی و جسمی قرار داده است.

۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 30685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 8
    • نظرات در صف انتشار: 2
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهسا IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      5 0
      مجازات حبس برای این کثافت کم است آینده ۱۸کودک بیگناه تباه شده و احساسات ملتی مسلمان جریحه دار فقط اشد مجازات مرهم است
    • fateme IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      1 0
      پنج سال حبس فقط. این طور شخصی بلید اعدام بشه. دیگه آدم به کی اعتماد کنه؟ مگه معتمدتر از معلم هم داریم
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      3 0
      چطور برای جرایم کمتر از این حبسهای ترکیبی چند ساله میدهند ولی برای این مرتیکه همش 5 سال عدالت یعنی همین
    • حسن محمودی IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      3 0
      خاک تو سرتون با این حکمتون !!!! برای خودتان بود همین کار میکردین لاشی بکشید
    • moosavi panah IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      1 0
      ,یکی به حجاب اجباری اعتراض می‌کنه ۱۲سال حبس بهش میدند یکی هم مثل ایشون که از اعتماد اولیا سو استفاده کرده آینده دختران را نابود کرده ۵سال خیلی جالبه احکام صادره ی اسلامییییییی
    • محمود درچه ای IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      1 0
      یعنی چی ؟ آزار کلامی و جسمی؟ خب یه کم بیشتر توضیح بدید ما هم بفهمیم
    • سنجرزهی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      1 0
      واقعا جای تاسف هس یارو امده بازندگی مردم بازی کرده باعث ابروریزی خانواده ها شده اون وقت حکومت ب اصتلا اسلامی بهش ۵سال‌میدن این بابدچوب دارمیکردن تاهبرت میکردن بقیه
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      1 0
      باید اعدام کنید این سگ کثیف تا درس عبرت بشه فکر کنم شوخی میکنن 5 سال حبس