سبزپوشی بورس در غیاب بزرگان/ رشد ۳ هزار واحدی شاخص کل + نقشه بورس

امروز چهارشنبه (۲۹ تیر۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۳ هزار واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۱۰۳ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی تیرماه را، متعادل و کم حجم آغاز کرد و در نبود اکثریت بزرگان، روند معاملات مثبت بود و رشد شاخص کل رقم خورد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه (۲۹ تیر۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۳ هزار واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۱۰۳ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی تیرماه را، متعادل و کم حجم آغاز کرد و در نبود اکثریت بزرگان، روند معاملات مثبت بود و رشد شاخص کل رقم خورد.

گروه نفت و پالایش در روزی که اکثر نمادهای این گروه درگیر برگزاری مجامعشان هستند، با اخبار خوبی از جمله رشد بهای نفت به محدوده ۱۰۷ دلار، ارائه گزارش های موفق ۳ ماهه و برگزاری مجامع نسبتا قوی و تقسیم حداکثری سود از سوی شرکت های حاضر در گروه مواجه است و امید است بعد از بازگشایی موتور محرک بازار شوند.

بانکی ها نیز در روزی که نماد وبملت در قیمت ۲.۵۶۷ ریال و محدوده کمی بالاتر از صفر تابلو بازگشایی شد، معاملاتی روان و آرام را تجربه کردند و عمده نمادهای این گروه از جمله وتجارت، وبملت و وپست در دامنه ۰ تا ۱ درصد مثبت مورد معامله قرار گرفتند. پتروشیمی ها هم متعادل و مثبت بودند و نماد های نوری، شپدیس و فارس از بیشترین حجم معاملاتی در این گروه برخوردار بودند. خودرویی ها هم در غیاب خودرو و خساپا، فضای معاملاتی کم نوسانی را سپری کردند و در پایان نمادهای ورنا و وساپا در دامنه منفی ۱ درصد تا مثبت ۱ درصد، و خزامیا در محدوده ۲ درصد مثبت بسته شدند.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم در غیاب بزرگان، با برتری معاملات در کوچکترها دنبال شد و نمادهای فسازان و فسرب با برتری خریداران همراه بودند، همچنین مجمع فولاد هم به دلیل آماده نبودن صورت های مالی به ۱۱ ام مرداد ماه موکول شد.

انبوه سازی ها سبز پوش بودند. سیمانی ها متعادل بودند. اصلاح قیمتی در دارویی ها محسوس بود. غذایی و زراعتی ها افزایش قیمت را تجربه کردند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به نماد ذوب در قیمت ۲.۳۶۱ ریال و محدوده نزدیک به ۱ درصد منفی اشاره کرد.

رشد ۳ هزار واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۳ هزار واحد رشد به رقم یک میلیون و ۴۷۱ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۲ هزار و ۱۰۳ واحد افت کرد و به رقم ۴۰۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۱۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۴۸ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام شپدیس، شستا، مبین، تاپیکو، بوعلی بیشرین تاثیر مثبت و نمادهای کگل، فخوز بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سآبیک، شستا، نوری، خگستر، وتجارت، غدشت، خزامیا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۷۹ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۷۹ واحد افت، رقم ۱۹ هزار و ۵۳۹ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۱۱ هزار معامله به ارزش حدودی ۵ هزار و ۲۸۷ میلیون انجام شد.

سهام بپاس، آریا، کگهر، دماوند بیشترین تاثیر منفی و نمادهای غصینو، فغدیر، زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد ددانا، آریا، کرمان، فرابورس، وکبهمن، غگلستا، سدبیر است.

انتهای پیام./

۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 30680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha