دیدار سجادی با غصاب اوغلو / دعوت برای حضور در قونیه

همزمان با سفر رییس‌جمهور ترکیه به ایران، وزیر ورزش و جوانان این کشور در نهاد ریاست جمهوری با حمید سجادی دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از  وزارت ورزش و جوانان، در این دیدار که به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شد، «محمد محرم غصاب اوغلو» با ابراز علاقه فراوان به ایران و ظرفیت‌های گسترده همکاری بین دو کشور ایران و ترکیه در دو حوزه «ورزش و جوانان»، بار دیگر از وزیر ورزش و جوانان ایران برای حضور در مسابقات کشورهای اسلامی دعوت به عمل آورد.

در جریان این دیدار مقرر شد ایران و ترکیه یادداشت تفاهم مشترکی را در دو حوزه ورزش و جوانان به امضا برسانند که بر اساس مذاکرات انجام شده میان دکتر سجادی و همتای ترکیه‌ای، هشت بند از این تفاهم‌نامه مختص به همکاری‌های دو کشور در حوزه جوانان است. در این زمینه وزرای ورزش و جوانان ایران و ترکیه توافق کردند برنامه‌های گسترده‌ای را برای همکاری در این حوزه تنظیم کنند.

تقویت گردشگری ورزشی دو کشور، برپایی اردوهای مشترک ورزشی و حضور تیم‌های مختلف دو کشور در ایران و ترکیه از جمله دیگر توافق‌های انجام شده بین وزرای ورزش و جوانان دو کشور است.

در این دیدار «اوغلو» از وزیر ورزش و جوانان ایران برای سفر به ترکیه و بررسی ظرفیت‌های بیشتر همکاری دعوت کرد. همچنین مقرر شد وزیر ورزش و جوانان ترکیه بار دیگر برای گسترش همکاری‌ها و بررسی ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در دو حوزه ورزش و جوانان به ایران سفر کند.

در یک ماه اخیر وزیر ورزش و جوانان ایران برای گسترش همکاری‌ها با کشورهای مختلف دیدارهایی را با وزرای ورزش و جوانان کشورهایی نظیر قطر، آذربایجان، فلسطین و عراق داشته است.

۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 30652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha