حال و هوای بازار سهام کمی  بهتر شده است/ افت ۸۸۸ واحدی شاخص کل + نقشه بورس

امروز سه‌ شنبه (۲۸ تیر۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۸۸۸  واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۶۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۴۶۸ واحد افت داشت. بازار بورس تهران امروز در نبود اکثریت شرکت های بزرگ، متعادل و کم حجم آغاز به کار کرد و با وجود بهبود شرایط بازارهای جهانی، حال و هوای بازار کمی مثبت و بهتر نسبت به روزهای قبل دنبال شد ولی در نهایت افت اندک شاخص کل رقم خورد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه‌ شنبه (۲۸ تیر۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۸۸۸  واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۶۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۴۶۸ واحد افت داشت. بازار بورس تهران امروز در نبود اکثریت شرکت های بزرگ، متعادل و کم حجم آغاز به کار کرد و با وجود بهبود شرایط بازارهای جهانی، حال و هوای بازار کمی مثبت و بهتر نسبت به روزهای قبل دنبال شد ولی در نهایت افت اندک شاخص کل رقم خورد.

گروه نفت و پالایش در روزی که اکثر نمادهای این گروه امروز یا فردا درگیر برگزاری مجامعشان هستند، با اخبار خوبی از جمله رشد بهای نفت و ارائه گزارش های خوب ۳ ماه از سوی شرکت های حاضر در گروه مواجه است و در جدید ترین گزارش نماد شتران در گزارش ۳ ماهه خود توانسته است ۵۹۹ ریال سود به ازای هرسهم و رشد ۲۹۶ درصدی را در مقایسه با سال قبل ارائه کند.

بانکی ها نیز کم حجم و با نوسانات محدود همراه شدند و در روزی که نماد وخاور به واسطه ارائه گزارش خوب ۳ ماهه مورد توجه قرار داشت، نمادهای وبصادر، وتجارت کمی بالاتر از صفر تابلو به کار خود پایان دادند. گروه پتروشیمی هم عمدتا متعادل و مثبت بودند و نماد تاپیکو به علت گزارش خوب ستاره خلیج فارس از برتری خریداران برخوردار بود، نمادهای پارسان و بوعلی هم از دیگر نمادهای پرحجم این گروه بودند. خودرویی ها هم در غیاب خودرو و خساپا از معاملاتی نسبتا مثبت برخوردار بودند به طوریکه نمادهای خزامیا با صف خرید همراه بود و نمادهای وساپا و خگستر هم در دامنه ۱ تا ۲ درصد مثبت مورد معامله قرار گرفتند.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم در غیاب نمادهای اصلی گروه یعنی فولاد و فملی، با گرایشات مثبت معامله شد و نماد فسازان با صف خرید ۲۰ میلیون سهمی بسته شد.

انبوه سازی ها روند نزولی داشتند. سیمانی ها با کمی اصلاح همراه بودند. دارویی ها عمدتا منفی بودند. نمادهای غگل و غدام هم در غذایی ها با اقبال خریداران مواجه بودند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به نماد کگل در قیمت ۱۳.۳۵۰ ریال و در محدوده صفر تابلو اشاره کرد.

افت ۸۸۸ هزار واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۸۸۸ هزار واحد افت به رقم یک میلیون و ۴۶۸ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۷۵۵ واحد افت کرد و به رقم ۴۰۱ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۳۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام تاپیکو، فارس، وخاور بیشرین تاثیر مثبت و نمادهای کگل، فخوز، نوری، رمپنا بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، نوری، خگستر، سآبیک، برکت، اسیاتک، وتجارت از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱ واحد افت، رقم ۱۹ هزار و ۶۱۹ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۲۹ هزار معامله به ارزش حدودی هزار میلیارد و ۴ هزار و ۶۸۸ میلیون انجام شد.

سهام آریا، غصینو، زاگرس، بساما، خدیزل یشترین تاثیر مثبت و نمادهای کگهر، تجلی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد ددانا، فرابورس، قچار، کرمان، فزر، سدبیر، تجلی است.

انتهای پیام./

۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 30645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha