وضع اقتصادهای ضعیف محلی آمریکا رو به وخامت می‌رود

فاصله بین اقتصادهای ضعیف و قوی در آمریکا طی ده سال اخیر به جای بهتر شدن بدتر شده و اکنون به نظر می‌رسد اوضاع بدتر هم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، پیش از شیوع کرونا آمریکا حدود یک دهه روند رشد اقتصادی را تجربه کرد، اما این مسئله نتوانست فاصله بین اقتصادهای محلی ثروتمند و فقیر را کم کند.

به گونه‌ای که هزاران شهر و منطقه کوچک در این کشور به قدری شاهد اخراج کارمندان و از دست رفتن شرکت‌ها هستند که حالا نه تنها صحبت از بهبود V شکل اوضاع نیست بلکه حرف از روند K شکل در پساکرونا مطرح است.

تحقیقات جدید توسط مؤسسه نوآوری اقتصادی که حدود 25 هزار شهرستان در آمریکا را مورد مطالعه قرار داده می‌گوید 2 هزار منطقه توانسته‌اند از سال 2018 رشد بسیار بهتری را در جذب اشتغال و شرکت‌های جدید داشته باشند.

برخلاف این دو هزار منطقه اما 5 هزار منطقه و شهرستان نه تنها رشد نکرده،‌ بلکه عقب افتاده و اصلا اوضاع خوبی را تجربه نکرده‌اند.

اوضاع در این شهرستان‌ها به قدری خراب است که شرایط اشتغال در آنها حتی در زمان بهبود اوضاع بدتر شده است.

کارشناسانی که روند بهبود اوضاع اقتصادی در آمریکا را در پساکرونا دنبال می‌کنند نگران آن هستند که در سایه ارائه آمارهای سراسری بهبود اوضاع در آمریکا شاهد گسترده‌تر شدن شکاف بین صنایع و مردم باشیم، چرا که در برخی حوزه‌ها شاهد بهبود سریع اوضاع هستیم اما در برخی دیگر به خصوص در شرکت‌های تفریحی و هتلداری هنوز اشتغال تا رسیدن به سطح پیش از کرونا فاصله زیادی دارند.

۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 3063
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha