برد قاطع و شیرین مقابل ژاپن/ ایران جنگ صدرنشینی را برد + فیلم

تیم ملی بسکتبال ایران برای صدرنشینی در گروه C رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲، امروز در یک بازی سخت به مصاف ژاپن رفت و این تیم را با نتیجه ۸۸ بر ۷۶ شکست داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی بسکتبال ایران که نتایج قابل قبولی را در دو بازی ابتدایی خود در دور گروهی کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی کسب کرده است، در آخرین و جدی‌ترین بازی خود برای کسب عنوان صدرنشینی، ساعت ۱۵:۰۰ امروز ۲۶ تیر ۱۴۰۱ در یک بازی سخت و دشوار به مصاف ژاپن رفت و این تیم قدرتمند را شکست داد.

ژاپنی‌ها که همانند ایران مدعی اصلی صدرنشینی در گروه C رقابت‌ها و حتی صعود به فینال مسابقات بودند، در دو بازی قبل خود مقابل قزاقستان و سوریه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و هر دو تیم را با کسب بالای ۱۰۰ امتیاز شکست دادند تا نشان دهند که با همه توان در این مسابقات حضور یافته‌اند.

آخرین تقابل رسمی دو تیم ایران و ژاپن در یک تورنمنت رسمی، به مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین برمی‌گرشت که آن مسابقه با برتری ژاپنی‌ها به پایان رسید و اکنون بعد از حدود ۵ سال، دو تیم مدعی قاره کهن باید برای صدرنشینی در گروه C کاپ آسیا به مصاف یکدیگر رفتند.

شاگردان سعید ارمغانی که در هر بازی نسبت به بازی قبل عملکرد بهتری را به نمایش گذاشته‌اند، پریروز در دیدار مقابل قزاقستان امیدوار کننده ظاهر شدند و با یک عملکرد درخشان در کارهای دفاعی تیمی و انفرادی، ۹۶ - ۶۰ قزاق‌ها را شکست دادند تا آمادگی خود برای صدرنشینی را اعلام کنند. البته ژاپنی‌ها نیز پس از پیروزی با اختلاف ۳۰ امتیازی مقابل قزاق‌ها، پریروز با حساب ۱۱۷ - ۵۶ سوریه را در هم کوبیدند که نشان از آمادگی بالای آن‌ها در این مسابقات دارد.

جنگ صدرنشینی ایران و ژاپن در بسکتبال کاپ آسیا!

ترکیب ایران:
حامد حدادی،‌ بهنام یخچالی،‌ ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی و محمد جمشیدی

ترکیب ژاپن:
یوتا واتانابه، لوک ایونز، یوکی توگاشی، هیروتاکا یوشی و یودای نیشیدا

پیروزی بزرگ تیم ملی بسکتبال ایران مقابل ژاپن/ صعود یاران حدادی با صدرنشینی

* نیمه اول: ایران ۴۸ - ۳۴ ژاپن

در کوارتر نخست این بازی، شاگردان سعید ارمغانی موفق شدند با درخشش حامد حدادی و یخچالی ۲۷ - ۲۴ به برتری برسند، اما نکته قابل توجه بازی آمار فوق‌العاده ژاپنی‌ها در پرتاب‌های سه امتیازی بود. ژاپنی‌ها به واسطه حضور حدادی زیر سبد ایران، ۱۰ پرتاب سه امتیازی داشتند که ۶ تا از آن‌ها موفق بود.

در کوارتر دوم دفاع تیمی ایران فشار زیادی را به بازیکنان شوتزن ژاپن وارد کرد و درخشش حدادی در زیر سبد حریف با دادن پاس گل، باعث شد تا ایران ۳۷ - ۲۶ پیشی بگیرد. پس از آن که ژاپنی‌ها ۴ امتیاز متوالی را توسط "واتانابه" کسب کردند، ارمغانی در حالی که ایران ۴۴ - ۳۱ پیش بود تقاضای وقت استراحت کرد. عملکرد خوب دفاعی ایران در این بازی باعث شد تا با برتری ۲۱-۱۰ در کوارتر دوم،‌ مجموعا ۴۸ - ۳۴ نیمه نخست را با برتری پشت سر بگذارد.

پیروزی بزرگ تیم ملی بسکتبال ایران مقابل ژاپن/ صعود یاران حدادی با صدرنشینی

* نیمه دوم: 

با شروع نیمه دوم بازیکنان ژاپن تغییر تاکتیک دادند تا با فشار به روی حدادی او را از زیر سبد خود دور کنند، اما باز هم این حامد بودی که حملات ایران را یکی پس از دیگری وارد سبد کرد تا بازی ۵۹ - ۴۴ شود. کارهای دو نفره یخچالی و حدادی در حملات، از نکات قابل توجه بازی بود که امتیازات زیادی را برای ایران به همراه داشت.یک دقیقه و ۵ ثانیه مانده به پایان بازی، ایران ۶۶ - ۴۴ (۲۲ امتیاز اختلاف) از ژاپن پیشی گرفت. این کوارتر با برتری قاطع ۲۰-۱۲ ایران به پایان رسید.

در کوارتر چهارم بازی ژاپنی‌ها ۵ امتیاز متوالی را کسب کردند و به امتیاز ۵۱ رسیدند تا ارمغانی با کاهش اختلاف به ۱۹ امتیاز، سریعا تقاضای وقت استراحت کند. متین آقاجانپور ستاره جوان تیم ملی ایران که از اوایل کوارتر چهارم وارد زمین شده بود، با دو پرتاب سه امتیازی خود مانع از کاهش اختلاف شد، اما در حالی که ایران ۸۰ - ۶۶ از حریف پیش بود ارمغانی تقاضای وقت استراحت کرد. در حالی که این کوارتر نیز ۳۰ بر ۲۰ به سود ژاپن پایان یافت، این تیم ایران بود که ۸۸ بر ۷۶ به پیروزی رسید تا صدرنشین گروه C شود. 

پیروزی بزرگ تیم ملی بسکتبال ایران مقابل ژاپن/ صعود یاران حدادی با صدرنشینی

ویدیوی دقایق پایانی بازی ایران و ژاپن 

خلاصه بسکتبال ایران ۸۸ - ژاپن ۷۶ را اینجا ببینید.

برنامه کامل مسابقات بسکتبال کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی + جدول و نتایج

۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 30582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha