عبور سیارکی به بزرگی یک آسمان‌خراش از کنار زمین؛امروز

سیارکی به اندازه یک آسمان خراش یکشنبه از کنار زمین می‌گذرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛به گفته ناسا، این سیارک به راحتی از فاصله حدود ۳.۸ میلیون مایلی(۶.۱ میلیون کیلومتری)، یا به بیان دیگر از فاصله بیش از ۱۶ برابر میانگین فاصله بین زمین و ماه از کنار زمین عبور خواهد کرد. این فاصله بسیار بیشتر از فاصله سیارک “۲۰۲۲ NF” است که در روز هفتم ژوئیه به فاصله ۵۶ هزارمایلی(۹۰ هزار کیلومتری) از زمین رسید.

به گفته ناسا، سیارک “۲۰۲۲ KY۴” حدود ۲۹۰ فوت(۸۸ متر) قطر دارد و سرعت آن ۲۷ هزار کیلومتر بر ساعت تخمین زده می‌شود که هشت برابر سریع‌تر از یک گلوله است.

این سنگ فضایی پیش از این نیز چندین بار به زمین نزدیک شده است که آخرین آن‌ها طی سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۵۹ رخ داده است. ناسا محاسبه کرده است که این سیارک تا ماه مه سال ۲۰۴۸ دیگر به سیاره ما نزدیک نخواهد شد.

ناسا و دیگر آژانس‌های فضایی هزاران جرم نزدیک به زمین مانند این مورد را زیر نظر دارند. حتی اگر مسیر یک سیارک آن را میلیون‌ها مایل از سیاره ما دور کند، احتمال بسیار کمی وجود دارد که مدار سیارک پس از برهم کنش با گرانش یک جرم بزرگتر، مانند یک سیاره، کمی تغییر کند. حتی چنین تغییر کوچکی می‌تواند به طور بالقوه یک سیارک را در مسیر برخورد با زمین قرار دهد.

به این ترتیب، آژانس‌های فضایی دفاع سیاره‌ای را بسیار جدی می‌گیرند. در نوامبر سال ۲۰۲۱، ناسا یک “فضاپیمای منحرف کننده سیارک” موسوم به ماموریت “دارت”(DART) را به فضا پرتاب کرد که مستقیماً به سیارک ۵۲۵ فوتی(۱۶۰ متری) دیمورفوس در پاییز ۲۰۲۲ برخورد خواهد کرد. این برخورد سیارک را نابود نمی‌کند بلکه می‌تواند مسیر آن را کمی تغییر دهد. این ماموریت به آزمایش امکان منحرف کردن سیارات بالقوه خطرناک کمک می‌کند

۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷
کد خبر: 30554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha