حیدری: حرف دبیر درست اما نحوه بیانش غلط بود

چهره عنوان‌دار کشتی آزاد ایران، با بیان اینکه حرف علیرضا دبیر درباره بودجه کشتی درست اما نحوه بیان او غلط بود،گفت: اصلا مجلس چه حقی دارد که خودش بودجه میان فدراسیون‌ها توزیع می‌کند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، علیرضا حیدری در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره اختلافات پیش آمده میان علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی و معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش، بر سر بودجه کشتی، اظهار کرد: همیشه بحث کمبود بودجه در کشتی و یا رشته های دیگر مطرح بوده و اینطور نیست که کسی در زمان قبول مسئولیت نداند وضعیت بودجه به چه صورتی است. طبیعتا بودجه فدراسیون‌های ورزشی باید در اختیار وزارت ورزش باشد تا آن ها برای توزیع آن بر اساس انتظارات، جایگاه و عملکرد هر فدراسیون اقدام کنند.

دارنده یک مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز جهان و برنز المپیک، افزود: متاسفانه شرایط طوری شده که هر کس که رابطه دارد می‌تواند بودجه و پول بیشتری بگیرد و افرادی که در رابطه گرفتن ضعیف هستند، نمی توانند حقشان را طلب کنند. این درست نیست کسانی که ضعیف‌تر هستند نتوانند بودجه مناسبی دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: علیرضا دبیر حرف درستی می‌زند اما او می‌دانست که شرایط بودجه به همین صورت است. طبیعی است فردی مثل دبیر که آبروی خودش را وسط گذاشته برای گرفتن بودجه بیشتر برای کشتی تلاش زیادی داشته باشد. او حرف درستی زد اما ادبیاتش درست و منطقی نبود. به هر حال مدل حرف زدن او به این شکل است.

حیدری با انتقاد از اقدام مجلس در اختصاص بودجه مستقل و جداگانه برای فدراسیون‌های ورزشی، گفت: اصلا مجلس چه حقی دارد که چنین کاری را انجام می‌دهد؟ مگر هر بخش این مملکت ردیف بودجه مشخص خود را ندارد که یکسری نماینده برای خودشان مذاکره می‌کنند و پول به فدراسیون‌ها تخصیص می‌دهند. البته این را بگویم که ۷۰ میلیارد بودجه مجلس به کشتی اصلا عددی نیست و پول ۲ تا آپارتمان در شمال تهران است اما حرف من این است که مجلس چرا باید به فدراسیون‌ها بودجه بدهد؟ بودجه باید توسط وزارت ورزش مشخص شود و بر اساس فاکتورهای مد نظر میان فدراسیون‌ها توزیع شود. متاسفانه اینطور نیست و وقتی با هم رفیق هستند، گزارش هم تهیه می‌کنند و خودشان بودجه می دهند.

چهره پرافتخار کشتی آزاد ایران، با بیان اینکه در چنین شرایطی فدراسیون‌های دیگر به جای انتقاد از کشتی باید به دنبال حق خودشان باشند، گفت: فدراسیون‌های دیگر خیلی پول کم می‌گیرند که بودجه کشتی به چشم می‌آید. البته معتقدم بودجه باید بر اساس جایگاه یک رشته و موفقیت‌های آن توزیع شود. حقیقت این است که فدراسیون‌های دیگر بودجه شان فقط در حد پول چای خوردنشان است و حتی با آن میوه هم نمی‌توانند بخرند، چه برسد به اینکه بخواهند تیم اعزام کنند. حالا در این شرایط کشتی می آید و حقش را می‌خواهد، فدراسیون‌های دیگر به جای آنکه آن‌ها هم دنبال حقشان باشند، از کشتی انتقاد می کنند که دارد حق آن‌ها را می خورد، در حالیکه آن‌ها باید دنبال حق خودشان باشند.

۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳
کد خبر: 30546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha