احداث ۱۳۰ هزار واحد مسکونی برای معلولان/ سال آینده به بودجه ۱۳۰۰ میلیارد تومانی نیاز داریم

محمد شریعتمداری گفت: احداث ۱۳۰ هزار واحد مسکونی برای معلولان در دستور کار قرار گرفت که بهره برداری از ۲۸ واحد آن در ماه‌های اخیر انجام شده است.

گروه صنعت  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه هم اندیشی پیرامون مسائل افراد دارای معلولیت بینایی به مناسبت روز جهانی عصای سفید گفت: در این جلسه مطالب متنوعی از سوی نمایندگان جامعه نابینایان مطرح شد. ما دارای قوانین خوبی هستیم. در عرصه قانونگذاری و ترتیب مقررات برای معلولان در سطح کشور اتفاق خوبی افتاده است و بسیاری از مطالبی که مطرح می‌شود ناشی از فقدان قانون نیست یا به صورت اندک باید با اصلاح قانون به مطلب بپردازیم و بیشتر بحث نظارت و پیگیری مجدانه برای اجرای قانون بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: مسئول تأمین درمان بر اساس قانون، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و به صراحت آمده که برای افراد دارای معلولیت باید پوشش درست صورت گیرد، اما باید پیگیری صورت گیرد تا اجرا شود.

او گفت: اگر دفتر پیگیری مستمر کار کند، مشکلات حل می‌شوند. ما برای کمک معیشت معلولان مشکلاتی داریم که باید پوشش داده شوند و رقم قابل ملاحظه‌ای می‌خواهد و شاید سازمان منابع کمتری نسبت به تکلیف قانونی دارد. امروز با سازمان برنامه و بودجه صحبت کردیم تا بتوانیم این مشکل را هم حل کنیم.

شریعتمداری افزود: اگر موارد را سه دسته کنیم باید بگویم برخی نیاز به اصلاح قوانین و مقررات دارند. در این بخش توصیه این است که مطالب همین جلسه استخراج شود و کارگروهی شکل گیرد تا با همکاری NGOها اصلاحات قانونی پیشنهاد شود و در قالب طرح یا لایحه به نتیجه برسد. بخشی که نیازمند بودجه است هم به خاطر اینکه در فصل خوبی هستیم و برای بودجه سال ۹۹ و تنظیم بودجه ۱۴۰۰ با توجه به مطالبات می‌شود اصلاح کرد. شاید به یک حداقل ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیاز داشته باشیم و ممکن است برای یک سال و دو سال نشود، اما باید گام‌هایی برداشته شود.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بنگاه‌های اقتصادی پتانسیلی هستند که برای ایفای مسئولیت اجتماعی باید فعال‌تر شوند. در زمینه تأمین تجهیزات دچار مشکلاتی هستیم و حتماً برنامه اصلاح به اجرا در می‌آید.

شریعتمداری با اشاره به اینکه بحث ادغام معلولان در جامعه با تلاش در حال شکل گیری است، ادامه داد: به طور مشخص در حوزه ورزش اقدامات خوبی صورت گرفته و تفاهم نامه‌ای برای حل مشکلات ورزشی معلولان صورت گرفته است.

او با بیان اینکه یک حرف کلی در جلسه مطرح شد و آن این است که همه تصمیمات با همکاری سازمان‌های مردم نهاد صورت گیرد و این حرف خیلی درست است، تصریح کرد: حداقل اینکه حرف همه را می‌توانیم بشنویم، اما شاید نتوانیم همه حرف‌ها را اجرا کنیم یا همه تصمیمات را این گونه بگیریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه مسکن نیز احداث ۱۳۰ هزار واحد مسکونی برای معلولان در دستور کار قرار گرفت که بهره برداری از ۲۸ واحد آن در ماه‌های اخیر انجام شده است.

منبع: برنا

انتهای پیام/

۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 3054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha