هدف گذاری شستا برای رسیدن به ۴۰ میلیون سهام‌دار

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی از برنامه‌ریزی این شرکت برای رسیدن به ۴۰ میلیون سهامدار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ روز گذشته همزمان با هفته تامین اجتماعی، همایش سراسری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با شعار «شستا؛ گام دوم، اقتصاد مردمی، ایران قوی» برگزار شد .در این همایش، مدیرعامل و اعضای هیات ‌مدیره شستا، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، معاون نظارت بر حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون نظارت بر حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری حضور داشتند و به بررسی و واکاوی عملکرد این شرکت و اهداف و آتی‌ آن پرداخته شد.

جزئیات پرداخت بدهی‌های بانکی سازمان تامین اجتماعی

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت و تصفیه ۸۸ همت (هزار میلیارد تومان) بدهی این شرکت به بانک رفاه خبر داد. به واسطه این اتفاق این سازمان از لیست ابر بدهکاران بانکی خارج شده است. به گفته وی با استفاده از متد و روش‌های متفاوت مدیریتی و تامین منابع، نه تنها جلوی استقراض بی‌رویه از نظام بانکی نداشته‌ایم، بلکه با تصویه عدد مذکور در قالب تهاتر، تقریبا تمام بدهی گذشته این شرکت با بانک رفاه تصویه شده است.

در ادامه موسوی به این نکته اشاره داشت که باتوجه به اینکه اموال و دارایی‌های شستا متعلق به کارگران و بازنشستگانی است که قبلا بخشی از حقوق خود را سرمایه‌گذاری کرده‌اند، می‌بایست با تمرکز بر چالش‌های حوزه تامین اجتماعی دو راهبرد کلان را از زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی مطالبه کرد. این راهبردها موجب افزایش نرخ بازدهی سرمایه‌گذاری و افزایش فعالیت‌های اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری‌های شستا می‌شوند. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه گفت که یکی از مهم‌ترین هدف‌های این سازمان افزایش سهم سرمایه‌گذاری است و سهم منابع تامین اجتماعی‌ از سرمایه‌گذاری‌های جاری حدود ۶ درصد است که به دنبال افزایش آن به ۱۸ درصد هستیم.

طبق آمار اعلامی از سوی وی این سازمان حدود ۱۴۰ هزار پرسنل و ۴۵ میلیون بیمه شده مستقیم دارد. بر این اساس ۵۳ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌ای این شرکت هستند که در قالب ۱۸ نوع مختلف بیمه همچون بیمه از کارافتادگی، بیکاری و غیره از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

به گفته وی ایجاد شفافیت با استفاده از سامانه‌های مکانیزه با دسترسی‌های عمومی جزو اولویت‌های این سازمان است. مبارزه با فساد به شکل ساختاری و سلبی در دستور کار این نهاد است و شستا باید به نماد طهارت اقتصادی در اقتصاد کشور تبدیل شود.

عزم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارتقای سطح تولید

محمد هادی زاهدی وفا، سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از جمله سخنرانان بعدی این مراسم بود. وی در سخنرانی خود اظهار داشت که ما باید در یک صحنه جهانی رقابت کنیم و تنها راهکار اساسی ما دانش‌بنیان کردن تولید است. باید بتوانیم به سرعت اختلاف سطح فناوری تولیدات خود را با سطح روز جهانی کم کنیم که اگر اینگونه شود حتما بازارهای جهانی را برای خود حفط خواهیم کرد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد حدودا ۲۰ درصدی تولید در شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه خبر داد و در ادامه به این موضوع اشاره داشت که ماهانه رشد شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار بررسی می‌شود و در پایان سال نقش تولید دانش‌بنیان را ارزیابی خواهیم کرد.

هدف‌گذاری شستا برای سهامدار کردن ۴۰ میلیون نفر

ابراهیم بازیان، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با اشاره به این موضوعکه شرکت شستا به دنبال مردمی‌سازی اقتصاد است، گفت که شستا برای رسیدن به ۴۰ میلیون سهام‌دار هدف‌گذاری کرده است تا سهامداران از سرمایه و سود سرمایه‌ها منتفع شوند. وی با تاکید بر ضرورت وجود فهم مشترک به این اشاره داشت که اگر فهم مشترک در رابطه با شرایط حاکم ایجاد نشود نمی‌توان از پتانسیل‌های موجود در این مجموعه بهره‌مند شد. مدیرعامل شستا گفت: در اقتصاد کلان کشور و در بخش تولید مشکل وجود دارد اما ظرفیت‌های بالایی هم وجود دارد که می‌توانیم با همکاری آنها را پیش ببریم ولی میبایست فهم مشترک وجود داشته باشد و با کمک گرفتن از تجربیات می‌توان نگاهی بلند داشته باشیم تا گام دوم را با اقتصاد مردمی و ایران قوی شکل دهیم.

۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
کد خبر: 30538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha