ایران - ژاپن / فردا در کاپ بسکتبال آسیا

تیم ملی بسکتبال ایران برای صدرنشینی در گروه C رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲، فردا در یک بازی سخت به مصاف ژاپن می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی بسکتبال ایران که نتایج قابل قبولی را در دو بازی ابتدایی خود در دور گروهی کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی کسب کرده است، در آخرین و جدی‌ترین بازی خود برای کسب عنوان صدرنشینی، ساعت ۱۵:۰۰ فردا (یک‌شنبه) ۲۶ تیر ۱۴۰۱ در یک بازی سخت و دشوار باید به مصاف تیم ملی ژاپن برود.

ژاپنی‌ها که همانند ایران مدعی اصلی صدرنشینی در گروه C رقابت‌ها و حتی صعود به فینال مسابقات هستند، در دو بازی قبل خود مقابل قزاقستان و سوریه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و هر دو تیم را با کسب بالای ۱۰۰ امتیاز شکست داده‌اند تا نشان دهند که با همه توان در این مسابقات حضور یافته‌اند.

آخرین تقابل رسمی دو تیم ایران و ژاپن در یک تورنمنت رسمی، به مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین برمی‌گردد که آن مسابقه با برتری ژاپنی‌ها به پایان رسید و اکنون بعد از حدود ۵ سال، دو تیم مدعی قاره کهن باید برای صدرنشینی در گروه C کاپ آسیا به مصاف یکدیگر بروند.

شاگردان سعید ارمغانی که در هر بازی نسبت به بازی قبل عملکرد بهتری را به نمایش گذاشته‌اند، روز گذشته در دیدار مقابل قزاقستان امیدوار کننده ظاهر شدند و با یک عملکرد درخشان در کارهای دفاعی تیمی و انفرادی، ۹۶ - ۶۰ قزاق‌ها را شکست دادند تا آمادگی خود برای صدرنشینی را اعلام کنند. البته ژاپنی‌ها نیز پس از پیروزی با اختلاف ۳۰ امتیازی مقابل قزاق‌ها، روز گذشته با حساب ۱۱۷ - ۵۶ سوریه را در هم کوبیدند که نشان از آمادگی بالای آن‌ها در این مسابقات دارد.

جنگ صدرنشینی ایران و ژاپن در بسکتبال کاپ آسیا!

در حال حاضر ژاپن با تفاضل گل بهتر نسبت به ایران صدرنشین گروه است. طبق آمار بدون شک یکی از نقاط قوت ژاپنی‌ها در این دوره از رقابت‌ها عملکرد خوب بازیکنان این تیم در بازی پیرامونی و پرتاب‌های سه امتیازی موفق بازیکنان سامورایی‌ها است که قطعا می‌تواند کار هر تیمی را سخت کند. ژاپنی‌ها که با حضور ستارگانی چون «واتانابه» و «ایونز» در دفاع هم درخشان ظاهر شده‌اند، بدون شک حریف قدری برای ایران خواهند بود.

طبق نظر کارشناسان بسکتبال، تیم ملی ژاپن از جمله تیم‌هایی است که در این دوره از رقابت‌ها با سرعت بالا در حملات و دفاع، کار تیمی خوبی دارد. ایران باید برای پیروزی مقابل آن‌ها در بحث کارهای دفاعی هوشیار و در حملات نیز باید چرخش توپ سریعی برای خروج از فشار دفاعی سامورایی‌ها داشته باشد که باید دید شاگردان ارمغانی موفق به انجام این کار خواهند شد یا خیر.

ژاپنی‌ها که در بازی مقابل قزاقستان نیز نشان دادند از شوتیست‌های خوبی چون «یوتارو سودا» و «کیسی تومینگا» برخوردار هستند، با حضور حامد حدادی در ترکیب و زیر سبد ایران قطعا بیشتر به بازی پیرامونی روی خواهند آورد و در چنین شرایطی باید دید آیا بازیکنان ایران توانایی دفاع مقابل سرعت زیاد چرخش توپ سامورایی‌ها را خواهند داشت یا خیر.

برنامه کامل مسابقات بسکتبال کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی + جدول و نتایج

۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 30525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha