جان بولتن لب به اعتراف گشود / ایران واکنش نشان داد

سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه توییتر خود نوشت: «‌فخرفروشی "بولتون" درباره نقشش در تلاش برای کودتا در اقصی نقاط جهان کسی را غافلگیر نکرد. رازی که بر همه آشکار بود، آشکارتر شد: اقدامات مخرب یک حکومت بدنام.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به اظهارات اخیر «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در مورد نقشش برای انجام کودتا در ونزوئلا و برخی دیگر از کشورها واکنش نشان داد . 

ناصر کنعانی در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت :«‌فخرفروشی "بولتون" درباره نقشش در تلاش برای کودتا در اقصی نقاط جهان کسی را غافلگیر نکرد. رازی که بر همه آشکار بود، آشکارتر شد: اقدامات مخرب یک حکومت بدنام.
خبر خوب آنکه آن سیاست‌ها، از جمله تهدیدات «راه حل آخر»، شکست خورده و شکست خواهد خورد.
آمریکا باید تغییر رویکرد دهد. »

 بر اساس این گزارش به تازگی جان بولتون، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل و مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ گفته است که به طراحی کودتا در ونزوئلا و کشورهای دیگر کمک کرده است.

به گزارش رویترز جان بولتون که با تلویزیون سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد این اظهارات را پس از جلسه استماع کنگره در مورد حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره و اتهام علیه ترامپ مبنی بر تحریک به خشونت‌ورزی برای ماندن در قدرت، بیان کرد.

جان بولتون گفته است که دونالد ترامپ به اندازه کافی صلاحیت ندارد که «کودتای به دقت برنامه‌ریزی‌شده» انجام دهد و سپس اضافه کرد: «به‌عنوان کسی که به برنامه‌ریزی کودتا -اینجا نه بلکه کشورهای دیگر- کمک کرده، می‌دانید (کودتا) کار زیادی می طلبد و این کاری نبود که او (ترامپ) موفق به انجام آن شده باشد.»

 او در پاسخ به این سئوال که منظور وی از کمک به برنامه‌ریزی کودتا در کدام کشور است، پیش از اشاره به ونزوئلا گفت: «من وارد جزئیات نمی‌شوم.»

 او در پاسخ به اینکه «احتمالا مواردی فراتر از ونزوئلا هست که شما به ما نمی‌گویید» این موضوع را تایید کرده است.

۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
کد خبر: 30498
منبع: اقتصاد نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha