قرار نیست هرجا که کالا باشد، به وزارت صمت بدهیم / با بورس کالا تخصصی برخورد نکردیم

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اظهار تاسف از مطرح شدن موضوع انتقال بورس کالا به وزارت صمت گفت: با بورس کالا تخصصی برخورد نکردیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نبض بورس؛  محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به نامه ریاست سازمان بورس به رئیس مجلس در مورد خروج طرح تنظیم بازار کالاهای مشمول الزام به عرضه در بورس‌های کالایی از دستور کار مجلس، اظهار کرد: ما الان داریم وزارت صمت را کوچک می‌کنیم چرا که معتقدیم نمی‌تواند کارش را انجام دهد و اینکه بخواهیم به این مجموعه، بخش دیگری را اضافه کنیم درست نیست.

قرار نیست هرجا که کالا باشد را به وزارت صمت بدهیم

زنگنه گفت: درست است که اسم این بخش از بازار سرمایه بورس کالاست، ولی قرار نیست هرجا که کالا باشد را به وزارت صمت بدهیم. بورس کالا مجموعه‌ای تخصصی است که باید برای فعالیت در آن ابزارهای بازار سرمایه و نظام مالی را بدانیم. کشف قیمت باید تخصصی باشد و مسائل زیادی است که باید به صورت تخصصی به آن‌ها پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه اظهار نظرها در مورد اینکه بورس کالا را به وزارت صمت بدهیم غیر کارشناسی و غیر تخصصی است، افزود: وزارت اقتصاد حوزه سیاست‌های پولی مالی کشور را تعیین می‌کند، وزارتخانه‌ای است که ساختار آن خوب دیده شده است و دست به تغییر این ساختار زدن اشتباه است.

با بورس کالا تخصصی برخورد نکردیم

نماینده تربت حیدریه در مجلس گفت: اگر بورس کالا مورد حمایت قرار گیرد می‌تواند بسیار موفق عمل کند. اشکال ما در بورس کالا این است که با آن تخصصی برخورد نکردیم. بر فرض مثال در حوزه زعفران که کاملا تخصصی پیش رفتیم در طول دورانی که شاخص کل رو به نزول بود، خرید و فروش زعفران روال خوبی را در بورس طی کرد.

زنگنه در پایان تاکید کرد: متاسفم که بحث انتقال بورس کالا به وزارت صمت را مطرح می‌کنند چراکه تخصص وزارت اقتصاد یک چیز است وزارت صمت چیز دیگری است مثل این است که بگوییم بانک تجارت را، چون تجارت دارد یا بانک معدن را، چون اسم معدن دارد به وزارت صمت بدهیم در صورتیکه هیچ کدام از این‌ها ربطی به وزارت صمت ندارند و باید ذیل وزارت اقتصاد فعالیت کنند.

۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: 30491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha