تورم امریکا رکورد ۴۰ ساله را شکست!/ بیت‌کوین به چه سمتی می‌رود؟

در شبی که گذشت، با انتشار داده‌های مربوط به CPI(شاخص قیمت مصرف کننده) آمریکا، درحالی که انتظارات برای تورم در ماه ژوئن ۸٫۶ درصد تخمین زده میشد، تورم در این ماه به ۹٫۱ درصد رسید! این عدد بیشترین رکورد ۴۰ سال اخیر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز: با منتشر شدن این خبر جو حاکم بر بازارهای مالی برای ساعاتی ملتهب شد و باعث ایجاد نگرانی در فعالان بازار از رکود و آینده بیت‌کوین شد.

درست پس از انتشار این خبر قیمت بیت کوین با یک سقوط همراه شد و از قیمت ۱۹۹۰۰ به محدوده ۱۸۹۲۰ رسید. اتریوم نیز از محدوده ۱۰۹۰ دلار به ۱۰۰۹ دلار کاهش یافت، البته پس از این کاهش قیمت هر دو این دارایی ها دوباره با حرکتی جهشی به محدوده قبل خود بازگشتند.

به طوری که در این لحظه قیمت بیت‌کوین ۲۰۲۹۰ و قیمت اتریوم ۱۱۱۴ دلار است.

نمودار بیت‌کوین

نمودار اتریوم

رکود در کمین بازارها

با این حال برخی از تحلیلگران بازار کریپتوکارنسی در اوایل هفته اخیر بیان داشتند که تورم در ماه ژوئن بالاتر از ۸٫۸ درصد است و هر افت شدید در دارایی‌ها با خرید همراه خواهدشد.

به گفته برخی اقتصاددانان، ترس از رکود بسیار جدی وجود دارد که طیف گسترده ای از قیمت دارایی‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. از روز گذشته مدل‌های مختلفی برای ردیابی رکود در آمریکا احتمال ۳۸ درصدی را برای رکود در ۱۲ ماه آینده نشان داده‌اند و این موضوع تاثیر بسزایی در بازارهای مالی به همراه خواهد داشت.

آینده بیت‌کوین چه می‌شود؟

در حال حاضر بیت‌کوین در کانال صعودی خود پیرو گزارش‌های روزهای قبل همچنان قرار دارد و پس از افت شدید قیمتی به دنبال انتشار خبر تورم در آمریکا با یک افت شدید قیمت همراه شد و در تایم ۴ ساعتی تا حدود ۱۸۹۲۰ دلار نیز پایین آمد سپس با یک حرکت جهشی، جایگاه ۲۰ هزار دلاری خود را پس گرفت و همچنان در این کانال در حال حرکت است.

با مراجعه به سایت tradingview، میتوانید کانال گفته شده را مشاهده کنید و محدوده ریزش قیمت در تایم ۴ ساعته را مشاهده نمایید.

گفتنی است همچنان دیدگاه حاکم بر بازار انتظار رشد بالایی را در قیمت بیت‌کوین ندارد و برای صعود قیمت نیازمند گرفتن تاییدیه‌های بیشتری هستیم.

باید دید که آیا در روزهای آینده با جدی‌تر شدن اخبار رکود در آمریکا، شرایط در بازار رمزارزها به چه سمتی میرود. هنوز به عقیده بسیاری از تحلیلگران شرایط برای تصمیم‌گیری درباره آینده بیت‌کوین زود است و باید صبر کرد تا شرایط حاکم بر بازار نیز مساعدتر شود.

به طور کلی انتشار اخبار مربوط به تورم و بالاتر رفتن آن نسبت به انتظارات بازار و تحلیلگران، میتواند موجب عرضه‌های سنگینی بر شاخص‌های سهامی و بیت‌کوین ‌شود.

۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 30454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha