شاخص بورس به نزول پایان داد /بازار سهام سبز شد

در آخرین روز کاری هفته شاخص پس از ۴ روز، رشد کرد و به روند نزولی پایان داد. با این حال روند کاهش ارزش معاملات سهام ادامه یافت و رکود عمیق‌تر از روزهای قبل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه بیست و دوم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش ۶ هزار و ۵۱۷ واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۵۱ واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد هزار و ۵۳۷ واحدی در سطح ۴۰۷ هزار و ۱۲ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۱۰ واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۸۰۹ واحد قرار گرفت.  

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای پالایشی رشد کرد و «شپنا»، «شبندر»، «شتران» و «شبریز» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. این ۴ نماد پالایشی در مجموع بیش از ۴ هزار واحد شاخص را بالا کشیدند. همچنین نمادهای «فملی»، «میدکو» و «فولاد» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «فغدیر» و «شاوان» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «بنو» و «توسن» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و شبندر و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و فرابورس پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.  

رکود معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۹ هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۵ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان بود که ۷۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۷۴۲ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۴ ماه اخیر است. 

صف‌های بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت و ۱۸ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۲۷۲ درصد رشد کرد و در رقم ۸۲ میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد شاوان (شرکت پالایش نفت لاوان) با صف‌ خرید ۴۸ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شاوان، نمادهای ختراک (شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران) و ملت (شرکت بیمه ملت) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که ارزش آن ۷ میلیارد تومان بود. پس از غدشت، نمادهای فمراد، لسرما، خپویش و غپونه بیشترین صف فروش داشتند. 

بورس

۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 30439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha