کری‌خوانی ستاره‌های تیم ملی لهستان برای ایران / این لهستانی‌های عبرت‌ناپذیر

چند ستاره تیم ملی والیبال لهستان در مورد دیدار برابر ایران اظهار نظر کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، یکی از به‌یاد ماندنی ترین مسابقات تاریخ والیبال ایران در رقابت های المپیک رقم خورد. جایی که تیم ملی تحت هدایت ولادیمیر آلکنو در اولین مسابقه خود در توکیو به مصاف لهستان قدرتمند رفت و در نهایت موفق شد به شکل شگفت‌انگیزی حریف خود را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد.

دیدار دو تیم در المپیک زمانی حساسیت بیشتری پیدا کرد که کاپیتان وقت تیم ملی لهستان یعنی میشل کوبیاک، کُری سنگینی برای تیم ملی ایران خواند و قبل از آن مسابقه گفت: "بازیکنان ایران من را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند. آنها فقط یک تیم هستند که باید شکستشان دهیم تا رویاهایمان محقق شوند. سرنوشت در اولین بازی ما را به هم رساند و ما تاثیری در آن نداشتیم. می‌دانستیم که دیر یا زود باید با ایران دیدار کنیم و سعی خواهیم کرد که تمام تلاشمان را انجام دهیم تا پیروز از زمین بیرون بیاییم تا در پایان بازی خوشحال باشیم."

این اظهار نظر کوبیاک با واکنش تند ایرانی ها نیز روبرو شد و شاهد بودیم که کاربران در فضای مجازی به صفحه شخصی این ستاره لهستانی رفته و از خجالت او درآمدند. همه این سر و صداها باعث شده که میشل کوبیاک نامی باشد که همواره در ذهن والیبال‌دوستان ایرانی باقی بماند.

در حقیقت این صحبت های کاپیتان وقت تیم ملی لهستان باعث شد که بچه‌های تیم ملی انگیزه بیشتری پیدا کنند و به شکل شگفت‌انگیزی حریف خود را در المپیک شکست دهند.

چند ماه بعد از آن مسابقه فوق العاده تیم ملی ایران در مرحله گروهی لیگ ملت ها یک بار دیگر مقابل لهستان قرار گرفت و این بار هم ملی پوشان موفق شدند حریف خود را با نتیجه مشابه ۳-۲ شکست دهند تا رقم زننده یک خاطره تلخ دیگر برای این حریف قدرتمند باشیم. این پایان سریال جذاب تقابل ایران و لهستان نیست چرا که این دو تیم باید هفته آینده این بار در مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌ها به مصاف هم بروند.

با این حال به نظر می‌رسد که لهستانی ها از کری خواندن برای ایران درس نگرفته اند. در همین راستا کاپیتان جدید تیم ملی لهستان یعنی بارتوش کورک درباره تقابل دوباره با ایران گفت: "همه تیم با هم به این نتیجه رسیدیم که باید در مسابقه آخر خود اسلوونی را شکست دهیم تا در مرحله بعدی به ایران برخورد کنیم. برخورد دوباره با تیم ملی ایران اتفاق خوبی است زیرا می‌دانیم که چه می‌خواهیم. البته مسابقه نزدیکی خواهد بود اما خیلی به پیروزی امیدوار هستیم."

ووکاژ کاژمارک، دیگر ستاره تیم ملی والیبال لهستان نیز درباره مسابقه گفت: "ما با هماهنگی و آمادگی کامل در مقابل ایران قرار می‌گیریم و می‌خواهیم انتقام شکست در گدانسک را بگیریم و راهی نیمه‌نهایی شویم."

اما کارلوس کلوس، سرعتی زن تیم ملی لهستان واکنش نرم تری به این جدال داشته و گفته است: "تقابل دوباره با ایران اتفاق خوبی است و رقم زننده دیدار جذابی خواهد بود. ما نباید اجازه دهیم موتور تیم ملی والیبال ایران روشن شود چرا که در این صورت کار دشواری خواهیم داشت."

در نهایت نیکولا گربیچ، سرمربی تیم ملی لهستان نیز در این رابطه گفت: "بازی بسیار سختی خواهد بود. این تیم همیشه برای دیدار با ما بسیج می شود و اخیرا هم کمی ما را غافلگیر کرده‌اند. باید بازی با آنها را تحلیل کنم تا نتیجه بگیرم."

برنامه مرحله نهایی والیبال لیگ ملتها ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 30431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha