فردا آخرین مهلت ثبت‌نام نهضت ملی مسکن / متقاضیان تهرانی فقط شهر کویری ایوانکی سمنان!

در حالیکه مسئولین دست اندرکار نهضت ملی مسکن از تامین زمین‌های بیشتر سخن می‌گویند، متقاضیان تهرانی یک انتخاب بیشتر ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، علیرغم وعده و تبلیغات پیرامون تامین زمین برای طرح‌های حمایتی مسکن، متقاضیانی که ساکن تهران هستند و به سایت https://saman.mrud.ir مراجعه می‌کنند، تنها می‌توانند در شهر ایوانکی واقع در یکی از مخوف‌ترین بیابان‌های جهان با تپه‌های ماسه روان و شن و بادهایی که روز روشن را تار می‌کنند، در ۵۵ کیلومتری شرق تهران ثبت‌نام کنند و خبری از شهرهای قبلی نظیر هشتگرد (استان البرز)، پرند، نسیم‌شهر و ... نیست. بر اساس اعلام وزارت مسکن و شهرسازی، فردا آخرین مهلت از دور اخیر ثبت‌نام نهضت ملی مسکن است.

سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن دارای اشکالات عمده در معرفی محل‌های ثبت‌نام است. حدود سه ماه قبل در این سایت، شهرهایی که هرگز برای تامین زمین در فهرست اداره مسکن و شهرسازی استان تهران نبوده است، دیده می‌شد از جمله "تجریش" که با اعلام این اشکال توسط شهروندان، از فهرست حذف شد. وجود اشکالات عمده در این سامانه که مسبوق به سابقه است، باعث ایجاد شبهه در تک انتخاب فعلی تهرانی‌ها و حذف شهرهای قبلی شود.

قابل ذکر است در سامانه مورد اشاره، بخش پشتیبانی آنلاینی وجود دارد که به اعتراف کارکنان سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران، عملا امکان پاسخگویی به سوالات متعدد متقاضیان را ندارند. در مجموع هیچ ناظر و پاسخگویی بر رخدادهای عجیب و غریب این سامانه وجود ندارد.

گام‌های نه چندان مطمئن در هر مرحله

سوال اساسی اینجاست که چرا مسئولین مرتبط با این طرح در هر گام، متزلزل‌تر و شبه‌دارتر عمل می‌کنند به نحوی که متقاضیان مسکن نهضت ملی، عطای داشتن مسکن در فرسخ‌ها دور از امکانات شهری را به لقای نام پرطمطراق آن می‌بخشند.

خبرنگار ما در گزارش خود به نقل از شهروندی اضافه می‌کند از چنین محل‌هایی در اطراف تهران به عنوان تبعیدگاه یاد شده و دیگری از آن به عنوان فراموشخانه یاد می‌کند. تلاش خبرنگار ما برای دریافت دلیل این محدودیت و حذف شهرهای قبلی و عدم جایگزینی مناسب شهرهای حذف شده در اداره کل مسکن و شهرسازی استان تهران به جایی نرسیده است.

همانگونه که در تصویر زیر مشخص است، برای متقاضیان تهرانی، هیچ شهری در خود استان تهران برای انتخاب وجود ندارد.  

۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 30426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اهواز IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      2 0
      با این وضع مدیریت کشور، ما انتظار داریم همه مرده باشیم و برخی مسئولین را در عیش و نوش غارتها و چپاول ها تنها بزاریم...
    • عبدالوهاب IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      0 0
      متقاضی خرید مسکن هستم چون مسکن تدارم
    • مرتضی عرب شجاعی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      0 0
      ثبت نام مسکن ملی