انتخاب جانشین اسکوچیچ تا هفته آینده/ اولویت با مربی ایرانی است

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال می‌گوید هیات رئیسه فدراسیون همیشه تصمیمات این کمیته را تایید کرده و دراگان اسکوچیچ با صد درصد آرا از هدایت تیم ملی برکنار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛علی‌اصغر مدیر روستا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تصمیم کمیته فنی فدراسیون فوتبال برای برکناری دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی گفت: عملکرد آقای اسکوچیچ به لحاظ فنی و مدیریتی آنالیز شد و بدون اینکه یک نفر هم مخالفت کند، اعضا به برکناری ایشان رای دادند. اعضای کمیته فنی شناخته شده و صاحب نظر هستند و تصمیم کارشناسی گرفته‌اند.

اسکوچیچ به اتفاق آرا رد صلاحیت شد

این عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره اینکه چرا زودتر از این درباره ماندن یا رفتن اسکوچیچ تصمیم گیری نشد، گفت: کمیته فنی در صدد این بود که زودتر جلسه‌ای با اسکوچیچ داشته باشیم اما متاسفانه ایشان خارج از کشور بودند و برگزاری جلسه به صورت آنلاین به صلاح نبود. خودمان گفتیم که او باید به ایران بیاید. پیش از این هم هنگام برگزاری اردوی تیم ملی در قطر این امکان وجود نداشت. در نهایت روز گذشته با سوال‌هایی که به لحاظ فنی و مدیریتی مطرح شده بود، کمیته فنی به اتفاق آرا تصمیم به قطع همکاری با اسکوچیچ گرفت.

این عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره دو دستگی در تیم ملی و تاثیر این مساله در برکناری اسکوچیچ و همینطور حضور استیلی به عنوان مدیر تیم ملی در این نشست گفت: یکی از دلایل مهم همین مساله بود. استیلی هم عضو کمیته فنی است و از نزدیک با این تیم زندگی می‌کند. او اطلاعات خود را در میان گذاشت و ما شاهد چند دستگی در تیم ملی بودیم. این مساله نشان می‌داد که اسکوچیچ نتوانسته مدیریت خوبی بر تیم ملی داشته باشد و کادر فنی تسلطی بر این تیم ندارد.

وی با بیان اینکه مطرح کردن رد صلاحیت برای اسکوچیچ درست نیست، افزود: ما صلاحیت ایشان را زیر سوال نمی‌بریم. منظور این است که ادامه همکاری با ایشان در جام جهانی به صلاح نیست.

هیات رئیسه تصمیمات کمیته فنی را تایید می‌کند

مدیر روستا در پاسخ به این سوال که اگر هیات رئیسه تصمیم کمیته فنی را تایید نکند، چه اتفاقی رخ خواهد داد اظهار کرد: اصولا هیات رئیسه روی تصمیماتی که کمیته فنی گرفته، صحه گذاشته است. وظیفه کمیته فنی این است که تصمیمات فنی را ارائه دهد. تصمیم گیرنده هیات رئیسه است. آقای رضاییان (عضو هیات رئیسه) هم در تلویزیون گفت ما تصمیمات کمیته فنی را لحاظ می‌کنیم. اگر کامرانی فر (دبیرکل فدراسیون فوتبال) طور دیگری صحبت کرده نظر خودش است. البته نظرش هم درست است. البته باید این را هم اشاره می کرد که هیات رئیسه با نظر کمیته فنی موافقت می‌کند و قبول دارد. در نهایت باید هیات رئیسه نظر خود را اعلام کند.

اولویت با مربی ایرانی است

مدیر روستا در واکنش به اینکه بعد از برکناری اسکوچیچ چه راهکار و گزینه‌هایی را در نظر دارند؟ گفت: در وهله نخست، گزینه ایرانی مدنظر است. با توجه به فرمایشان مقام معظم رهبری که چند روز پیش ایراد کردند و از طرفی خودمان هم سه هفته پیش به گزینه ایرانی رسیده بودیم، تصمیم بر انتخاب یک مربی ایرانی است. هنوز صحبتی با گزینه‌ها نشده و شایعاتی در این زمینه مطرح است اما گزینه های ما مربیان ایرانی و خارجی هستند.

اگر مربیان ایرانی قبول نکردند، به سراغ خارجی‌ها می‌رویم

وی ادامه داد: مربیان خارجی هم مدنظر ما هستند. اگر این عزیزان (مربیان ایرانی) پیشنهاد مربیگری را قبول نکنند، ما نمی‌توانیم به هر جهت یک مربی داخلی را بیاوریم که توانایی لازم را هم ندارد. گزینه خارجی در مرحله دوم و سوم مطرح است.

برانکو و کی‌روش رد شدند

او درباره اینکه آیا مربی خارجی باید نسبت به فوتبال ایران شناخته داشته باشد یا خیر؟ گفت: باید با فرهنگ ما همخوانی داشته باشد. مربیان خارجی که دوستان مطرح می‌کنند، مدنظر ما نیستند. آقای برانکو و کی‌روش در این جلسه رد شدند.

این عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره گزینه‌های خارجی مدنظر کمیته فنی یادآور شد: زبان فوتبال زبان بین المللی است. درست است که فرصت کم است اما  مربیان خارجی خوب وجود دارد. الحمدالله بازیکنان ما لژیونر و حرفه‌ای هستند و زبان بین‌المللی فوتبال را می‌فهمند. اینطور نیست که یک مربی ماه‌ها وقت بگذارد و تیمش را بشناسد. البته هر چه زمان زیاد باشد بهتراست. بازیکنان ومربیان حرفه‌ای زبان هم را می‌فهمند و بازیکنان ما باید ۷۰ درصد خواسته مربی را اجرا کنند. مربی در مدت کم می‌تواند  فلسفه خود را جا بیاندازد.

سه نفر جزو گزینه‌های ایرانی هستند

او درباره تعداد مربیان ایرانی مدنظر کمیته فنی گفت: تعداد گزینه‌ها اندک است. شاید دو، سه نفر مدنظر ما باشند ولی تعداد از سه نفر بالاتر نرفته است.

تا هفته آینده باید سرمربی جدید معرفی شود

مدیر روستا درباره زمان تغییرات در تیم ملی گفت: هر چه زودتر بهتر است ولی بیشتر از دو، سه روز وقفه جایز نیست. تا هفته آینده باید جابجایی انجام شود.

۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 30424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha