بازار ارزهای دیجیتال در انتظار اعلام نرخ تورم ماهانه در آمریکا

قرار است فردا چهارشنبه، نرخ تورم ماه ژوئن (خرداد) آمریکا اعلام شود. اگر رشد تورم ماه گذشته در این کشور بیشتر از انتظار سرمایه‌گذاران باشد، بازارهای سنتی و بازار ارزهای دیجیتال ممکن است هر دو با موج فروش دیگری مواجه شوند که می‌تواند قیمت بیت کوین را از این همین پایین‌تر ببرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و برابر اعلام  کوین دسک، بازار بیت کوین همچنان در حال اصلاح جهش هفته گذشته خود است و کندل روز گذشته هم برای چهارمین روز متوالی در ضرر و در نزدیکی سطح کلیدی ۲۰٬۰۰۰ دلار بسته شده است.

بیت کوین به‌عنوان بزرگترین ارز دیجیتال بازار، در ۲۴ ساعت گذشته ۲.۸۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است. قیمت بیت کوین هفته قبل به بالای ۲۲٬۰۰۰ دلار رسید بود، اما بازار بار دیگر در حرکت به سمت سطوح بالاتر ناموفق ظاهر شد. با وجود این تلاش‌های بی‌ثمر، خوش‌بینی برخی از تحلیلگران نسبت به بازیابی قیمت‌ها بیشتر از قبل شده است.

الکس کوپتسیکویچ (Alex Kuptsikevich)، تحلیلگر ارشد مجموعه «FxPro»، گفته است: بیت کوین پیش از این هرگز زیر سطوحی که در حال حاضر شکسته‌ شده‌اند، قرار نگرفته بود. بنابراین خریدارانی که از رشد قیمت این ارز دیجیتال در بلندمدت مطمئن هستند، اکنون از آن حمایت می‌کنند. نشانه مثبت دیگری که وجود دارد بازگشت قیمت‌ها در دیگر بازارهای مالی است؛ جایی که در آن با شروع نیم‌سال میلادی جدید شاهد افزایش فشار خرید بودیم.

قرار است فردا چهارشنبه ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران نرخ تورم ماه ژوئن (خرداد) آمریکا اعلام شود؛ گزارشی که موفقیت یا بی‌ثمربودن تلاش‌های بانک مرکزی این کشور برای کاهش سرعت رشد قیمت کالا و خدمات در این کشور را به نمایش می‌گذارد. اگر رشد تورم ماه گذشته در این کشور بیشتر از انتظار سرمایه‌گذاران باشد، بازارهای سنتی و بازار ارزهای دیجیتال ممکن است هر دو با موج فروش دیگری مواجه شوند که می‌تواند قیمت بیت کوین را از این همین پایین‌تر ببرد.

سیمون پیترز (Simon Peters)، تحلیلگر کارگزاری «EToro»، گفته در حال حاضر چشم همه فعالان بازار به اتریوم و به‌روزرسانی قریب‌الوقوع این شبکه دوخته شده است؛ حرکتی که تغییر مدل اجماع اثبات کار فعلی به اثبات سهام را رقم خواهد زد.

پیترز می‌گوید: پیش‌بینی اینکه تغییر سازوکار شبکه اتریوم به اثبات سهام چه تأثیری بر قیمت این ارز دیجیتال می‌گذارد، غیرممکن است؛ اما روی کاغذ، زدتورمی‌شدن سازوکار این ارز دیجیتال هولدرهای اتریوم را تشویق می‌کند تا به‌جای فروش دارایی‌های خود، آنها را سهام‌گذاری کنند.

اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۴.۷۷ درصد از ارزش خود را از دست داده است و برخی دیگر از آلت کوین‌های مطرح بازار نیز ضررهای نسبتاً سنگینی را متحمل شده‌اند که در این میان می‌تواند به سقوط ۸.۸۵ درصدی قیمت یونی سواپ اشاره کرد.

۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 30398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha