پیامدهای مفید کاهش سهم بازار تتر (USDT) برای صنعت رمز ارز

تتر (USDT) بیش از 90 درصد از سهم بازار استیبل‌کوین‌ها را دراختیار داشت و حمکران مطلق این کلاس از دارایی‌ها محسوب می‌شد. با این‌حال این شاخص درحال حاضر نیمی از ارزش خود را ازدست داده است، این رویداد ظاهرا پیامدهای مفیدی برای صنعت رمز ارز درپی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، براساس داده‌های ارائه‌ شده از سوی CoinGecko، درحال حاضر تتر با داشتن تقریبا 43 درصد از سهم بازار همچنان در رتبۀ نخست استیبل‌کوین‌ها قرار دارد. این معیار طبق اطلاعات Glassnode برابر با 45 درصد است که در هرحال بیانگر یک روند نزولی می‌باشد.

طبق گزارش «شفافیت عملکرد» شرکت تتر، هم‌اکنون 66 میلیون واحد USDT در گردش است، این رقم با آغاز سال جدید میلادی پیوسته رو به افول بوده به طوری که از اواسط ماه می (20 اردیبهشت 1400) تقریبا 20 درصد از آن کاسته شده است.

کاهش سهم بازار تتر به معنای افزایش رقابت استیبل‌کوین‌ها است و با هرگونه اقدام سازمان‌های تنظیم‌کننده علیه یکی از آن‌ها گزینه‌های دیگری برای انتخاب وجود خواهند داشت و اختلالی در شبکۀ پرداختی رخ نخواهد داد.

پیامدهای مفید کاهش سهم بازار تتر (USDT) برای صنعت رمز ارز

حضور پررنگ استیبل‌کوین‌ها در بازار

با ریزش دسته‌جمعی رمز ارزها در زمستان فعلی کریپتو، استیبل‌کوین‌ها توانستند سهم بازار خود را بیش از هر دورۀ دیگری افزایش دهند. به گفتۀ CoinGecko ارزش بازار استیبل‌کوین‌ها هم‌اکنون 154 میلیارد دلار است که تقریبا 15.2 درصد از ارزش کل چند تریلیون دلاری رمز ارزها را به خود اختصاص داده است.

رقبای اصلی تتر دو توکن USDC و Binance USD هستند که به‌ ترتیب 36 و 11.5 درصد از سهم بازار استیبل‌کوین‌ها را تصاحب کرده‌اند. در مقام چهارم استیبل‌کوین غیرمتمرکز DAI قرار داشته که 6.4 میلیارد واحد از آن درگردش است و سهم آن از بازار برابر با 4.2 درصد است.

آوه عضو جدید این بازار

پیش از این خواندیم که پلتفرم آوه (Aave) به تازگی تصمیم گرفته است تا یک استیبل‌کوین جدید با پشتوانۀ دلار به اسم GHO را به بازار عرضه کند. GHO مانند DAI به کمک وثیقه‌هایی که کاربران در این پلتفرم قرار داده‌اند مینت خواهد شد و باید با بازار نسبتا شلوغی که حداقل 83 توکن مبتنی بر ارزهای فیات را میزبانی می‌کند، به رقابت بپردازد.

۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 30354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha