رویکرد عجیب سایت فدراسیون جهانی والیبال در قبال ایران!

سایت فدراسیون جهانی والیبال همچنان علاقه ای به برجسته کردن درخشش ایران ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از جماران؛ ملی پوشان والیبال ایران با پشت سر گذاشتن هفته ای به یاد ماندنی و کسب سه پیروزی از چهار بازی سخت و دشوار موفق به صعود به مرحله نهایی رقابت ها شدند. دو پیروزی قاطع مقابل صربستان و اسلوونی و شکست لهستان میزبان اتفاق ساده ای نبود. با این حال سایت فدراسیون جهانی تمایلی به بازتاب این درخشش ندارد.

رویکرد این سایت در قبال تیم ملی والیبال ایران قدری عجیب و غریب است و تکرار برخی وقایع را نمی توان به پای اتفاقات معمول خبری گذاشت. پیش از شروع هفته پایانی و در آستانه دیدار برابر لهستان تیتر اول این سایت اشاره به کار آسان لهستان برای کسب پیروزی و قطعی کردن سهمیه حضورش در فینال بود. در متن گزارش نیز خبر در جهت پیروزی آسان برای لهستان تنظیم شده بود.

اما حتی پس از پیروزی ایران مقابل لهستان این برد بازتابی در سایت نداشت و تیتر و عکسی به آن اختصاص نیافت. این در حالی بود که ایران مقابل لهستان تیم اول رده بندی جهانی در خاک خود این کشور به برتری رسیده بود و این برد جز مهم ترین اتفاقات روز اول از هفته سوم رقابت ها بود.

بی توجهی سایت فدراسیون جهانی والیبال در ادامه هفته سوم هم تدوام داشت. پس از پیروزی شب گذشته ایران مقابل صربستان و قطعی شدن صعود باز هم هیچ تیتر و خبری درباره این بازی وجود ندارد. سایت فدراسیون جهانی در خبری بدون اشاره به پیروزی و صعود ایران با تیتر " سه تیم هلند، اسلوونی و آرژانتین در تلاش برای کسب آخرین سهمیه فینال" بازی های روز گذشته را پوشش داد و هیچ اشاره ای به پیروزی درخشان و قاطع ایران مقابل صربستان نکرد.

تنها خبر مربوط به ایران در هفته سوم رقابت ها مربوط به بازی با اسلوونی است که سایت فدراسیون جهانی با تیتر " ایران یک گام به فینال نزدیک تر شد" به پوشش این بازی پرداخت. این سایت که مرجع اصلی اخبار رقابت هاست حتی پس از پیروزی درخشان ایران مقابل آمریکای صدرنشین که بدون باخت در رده اول جدول بود توجه خاصی نکرد. این در حالیست که این سایت یک تیتر به دیدار بی اهمیت و تشریفاتی چین - بلغارستان ته جدولی اختصاص داد و نوشت چین با شکست پرتغال به سومین پیروزی اش رسید!

در سایت فدراسیون جهانی مرتب اخباری از درخشش ژاپنی ها به چشم می خورد. عکس و تیترهای زیادی به بازی های تیم ملی ژاپن اختصاص دارد. برد های ژاپن تماما تیتر می شود، از سرویس های آس نیشیدا تا تیترهای تحسین آمیز که با توجه به این که شرکت میکاسا اسپانسر اصلی فدراسیون جهانی است، این مساله چندان دور از انتظار نیست! کمرنگ بودن موفقیت های ایران در اخبار این سایت هم احتمالا به همین موضوع مرتبط باشد چرا که ایران در حال حاضر تنها رقیب آسیایی ژاپن است و غیر از این موضوع هیچ دلیل منطقی دیگر برای بی توجهی به اخبار مربوط به ایران نمی توان یافت.

برنامه مرحله نهایی والیبال لیگ ملتها ۲۰۲۲ + جدول و نتایج

۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
کد خبر: 30324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سلام IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      9 0
      شب پره گر نور آفتاب نخواهد رونق بازار آفتاب نکاهد
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
      0 1
      مثل اینکه هنوز نميدونید چه خبره؟