دلیل شلوغی صف خرید زر ماکارون چیست؟

در روزی که شاخص کل بورس تهران محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را از دست داد، صف خرید زر ماکارون پرتراکم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ در روزی که شاخص کل بورس تهران محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را از دست داد،  صف خرید زر ماکارون پرتراکم بود.

شاخص بورس تهران امروز شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ پس از سه ماه بار دیگر به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی بازگشت. شاخص کل با افت ۴۰۹۵ واحدی محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را از دست داد. تابلوهای بورس تهران نیز رقم یک میلیون و ۴۹۸هزار واحدی را برای شاخص به ثبت رساندند. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۲۶۸۹ واحدی در محدوده ۴۱۵ هزار واحدی تثبیت شد. ارزش معاملات نیز با افتی قابل توجه کماکان روند نزولی خود را ادامه می‌دهد.

از سقوط شاخص تا صف خرید زر ماکارون

در شرایطی که شاخص کل محدوده بسیار مهم و استراتژیکی را از دست داد، برخی از سهم‌ها وضعیت بسیار خوبی را پیش روی خود مشاهده کردند. از جمله این سهم‌ها می‌توان به صف خرید زر ماکارون اشاره کرد که به طرز عجیبی بسیار شلوغ بود. البته به باور تحلیلگران این صف خرید شلوغ به دلیل انتشار خبر ورود این شرکت به عرصه خودروسازی است. خبری که در نوع خود بسیار عجیب بود اما به نظر می‌رسد سرمایه گذاران بورسی را برای ورود به این سهم متقاعد ساخته است.

اما کلیت بازار با توجه به ارزش معاملات بسیار پایینی که امروز به ثبت رسید وضعیت مساعدی را پشت سر نمی‌گذارد. از سوی دیگر به نظر می‌رسد ریسک های پیرامون بازار سهام به اندازه ای قدرتمند هستند که بسیاری از سهامداران را برای پارک کردن پول خود متقاعد ساخته است.

۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 30296

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایران IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      0 0
      شلوغی؟ کدوم شلوغی؟ زر ماکارون اونقدر بد مزه است که تو قفسه فروشگاها میمونه. هیچکی نمیخره. عوض تبلبغات الکی، کیفیت محصولتونو بهتر کنین