کنترل سوداگری با عرضه خودرو در بورس کالا

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید به اینکه بورس کالا بستر سالمی برای رقابت خریداران است، گفت: افراد با اعتماد به این بستر می‌توانند به کشف قیمت‌ واقعی و منطقی کالاهایی چون خودرو کمک کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ اوایل مجلس یازدهم، طرح عرضه خودرو در بورس‌کالا و در کمیسیون صنایع به منظور ساماندهی و تعادل بخشی به بازار خودرو در حوزه عرضه و تقاضا مطرح شد.

بسیاری از کارشناسان و نمایندگان کمیسیون صنایع بر این باورند که با عرضه خودرو در بورس کالا، میان عرضه و تقاضا تنظیم‌گری ایجاد و تاثیر به‌سزایی در کنترل سوداگری دارد. در این باره نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی درباره عرضه خودرو در بورس کالا گفت: برای از بین بردن بازار ثانویه، رقابتی شدن و تعادل عرضه و تقاضا در بازار خودرو، موضوع عرضه خودرو در بورس کالا از جمله طرح‌هایی بود که مجلس یازدهم آن را در دستور کار قرار داده است.

حجت الله فیروزی افزود: بیشترین تاثیر این طرح در کنترل سوداگری است؛ یعنی راه خرید و فروش‌های کاذب و سودجویانه که فضا را ملتهب می‌کند، می‌بندد و مانع کالای سرمایه‌ای شدن خودرو می‌شود. علاوه بر این، به ارتقای کمی و کیفی خودروسازی و قطعه‌سازی کمک می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروسازان باید قیمت تمام شده (مشخصات و قیمت قطعات و غیره) را به صورت برخط اعلام کنند تا متقاضیان از آن مطلع شوند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بورس کالا بستری رقابتی است، عنوان کرد: افراد می‌توانند با اعتماد بیشتر در رقابت با یکدیگر به کشف قیمت‌های واقعی و منطقی کمک کنند.

وی افزود: با عرضه خودرو در بورس کالا، سرمایه‌ها به جای بازارهای سوداگرانه به بخش‌های تولید سوق می‌یابند.

۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 30292

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha