تماشای بهترین کشتی سال با ۱۰ هزار تومان! + لینک خرید بلیط

با برگزاری رقابت انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در ۵ وزن و همچنین تعیین تکلیف ۲ وزن دیگر در رقابتهای بین‌المللی تونس، پرونده انتخاب ملی‌پوشان کشتی آزاد ایران در رقابت های جهانی صربستان بسته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های جهانی صربستان در اوزان ۶۱، ۸۶، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم فردا یکشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ قبل از ظهر در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود تا چهره ۵ ملی‌پوش دیگر ایران در رقابت های جهانی ۲۰۲۲ مشخص شود. 

این مسابقات برای اولین بار در حداقل یک دهه اخیر با بلیط فروشی برگزار خواهد شد که فدراسیون کشتی مبلغ ۱۰ هزار تومان را برای هر بلیط در نظر گرفته است. لینک خرید بلیط

کادر فنی کشتی آزاد بر خلاف کشتی فرنگی، از همان ابتدا با اعلام روشی شفاف و قانونمند، در راستای اجرای عدالت در انتخاب ملی‌پوشان کشتی آزاد ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان گام برداشت و حتی نفرات مطرحی مثل حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیر حسین زارع نیز برای رسیدن به دوبنده تیم ملی باید به مصاف رقبای خود بروند، اما در کشتی فرنگی تنها در سنگین وزن قرار است رقابت‌ انتخابی میان میرزازاده و یوسفی برگزار شود و درباره سایر اوزان هنوز سوالات زیادی مطرح است و مشخص نیست کادر فنی بر چه مبنایی و بر اساس چه نتیجه‌ای، اقدام به انتخاب ملی پوشان خواهد کرد.

در ادامه نحوه انتخاب ملی‌پوشان کشتی آزاد در رقابت‌های قهرمانی جهان مورد بررسی قرار گرفته است:

وزن ۵۷ کیلوگرم: علیرضا سرلک دارنده مدال نقره رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ و احمد محمدنژاد جوان دارنده مدال طلای جام‌تختی به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا کرده‌اند و با نظر کادرفنی تیم‌ ملی کشتی‌آزاد این دو کشتی‌گیر برای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی جهت حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان باید به تورنمنت رنکینگ در کشور تونس اعزام شوند.

وزن ۶۱ کیلوگرم: رضا اطری و داریوش حضرتقلی‌زاده به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا کرده‌اند.این ۲ کشتی گیر فردا یکشنبه در مبارزه انتخابی تیم ملی به مصاف هم می‌روند، اگر اطری در مبارزه اول به برتری برسد، دوبنده تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی صربستان را به دست خواهد آورد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به دو پیروزی از سه مبارزه برسد.

وزن ۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد خلیلی با کسب عنوان نخست رقابت‌های قهرمانی کشور و همچنین مدال طلای آسیا، به عنوان ملی‌پوش این وزن در رقابت های جهانی معرفی شد.

وزن ۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی در فینال جام تختی با شکست نایب قهرمان اروپا از ارمنستان به عنوان قهرمانی رسید و با توجه به غیبت یگانه جعفری و همچنین رفتن عرفان الهی به یک وزن بالاتر به عنوان ملی‌پوش این وزن در رقابت‌های قهرمانی جهان معرفی شد.

وزن ۷۴ کیلوگرم: در این وزن نیز یونس امامی با کسب عنوان نخست رقابت‌های قهرمانی کشور و همچنین مدال طلای آسیا بدون حرف و حدیث به عنوان ملی‌پوش ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان معرفی شد.

وزن ۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی دارنده مدال نقره جهان و علی سوادکوهی دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا به تورنمنت رنکینگ در کشور تونس اعزام می‌شوند.

وزن ۸۶ کیلوگرم: در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی بین علیرضا کریمی و محسن مصطفوی یک دیدار برگزار خواهد شد و برنده این دیدار به مصاف حسن یزدانی خواهد رفت که در این مرحله اگر حسن یزدانی در مبارزه اول به برتری برسد، دوبنده تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی صربستان را به دست خواهد آورد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به دو پیروزی از سه مبارزه برسد.

وزن ۹۲ کیلوگرم: بین امیرحسین فیروزپور دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا و مهدی حاجیلوئیان قهرمان جام‌تختی یک دیدار برگزار خواهد شد و برنده این دیدار به مصاف کامران قاسم‌پور خواهد رفت که در این مرحله اگر قاسم‌پور در مبارزه اول به برتری برسد، دوبنده تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی صربستان را به دست خواهد آورد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به دو پیروزی از سه مبارزه برسد.

وزن ۹۷ کیلوگرم: انتخابی تیم‌ملی بین محمدحسین محمدیان و مجتبی گلیج برگزار خواهد شد و دوبنده تیم‌ملی در این وزن به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: بین یدالله محبی دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی کشور و امیررضا معصومی نفر اول جام تختی یک دیدار برگزار خواهد شد و برنده این دو کشتی‌گیر به مصاف امیرحسین زارع خواهد رفت که در صورتی‌که در مبارزه اول زارع برنده شود، دوبنده تیم‌ملی را به دست خواهد آورد؛ در غیر این صورت دوبنده تیم‌ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 30290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha