روز تلخ بورس در بین‌التعطیلی/ افت ۴ هزار واحدی شاخص کل + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۴ هزار و ۹۴ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۹۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۶۸۸ واحد افت داشت. بازار بورس تهران امروز را منفی و کم حجم آغاز کرد و افزایش عرضه ها در روز نیمه تعطیل بازار محسوس بود به طوریکه شاخص کل با عقب نشینی خریداران و افت ۴.۰۹۴ واحدی به پایین تر از ۱.۵ میلیون واحد نفوذ کرد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (۱۸ تیر۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۴ هزار و ۹۴ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۹۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۶۸۸ واحد افت داشت. بازار بورس تهران امروز را منفی و کم حجم آغاز کرد و افزایش عرضه ها در روز نیمه تعطیل بازار محسوس بود به طوریکه شاخص کل با عقب نشینی خریداران و افت ۴.۰۹۴ واحدی به پایین تر از ۱.۵ میلیون واحد نفوذ کرد.

گروه نفت و پالایش با نوسانات محدود همراه بود و در نهایت نمادهای شتران، شپنا و شبندر حوالی صفر تابلو و نمادهای شاوان و شبریز در دامنه ۱.۵ درصد مثبت داد و ستد شدند.

بانکی ها نیز با برتری فروشندگان مورد معامله قرار گرفتند و در پایان نمادهای وبصادر، وتجارت و وبملت در دامنه ۲ تا ۳ درصد منفی و نماد سامان با صف فروش به کار خود پایان دادند. گروه پتروشیمی هم جو معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کرد و نمادهای نوری، آریا و بوعلی از بیشترین حجم معاملاتی در این گروه برخوردار بودند. خودرویی ها هم امروز یکپارچه از افت قیمت برخوردار بودند و در پایان نمادهای خودرو و خساپا در محدوده ۲ درصد منفی و نماد وساپا پس از بازگشایی با صف فروش به کار خود پایان دادند.

گروه فلزات اساسی و معدنی هم همسو با کلیت بازار، منفی و کم حجم داد و ستد شدند و نمادهای فولاد و فملی در دامنه ۰.۵ درصد منفی بسته شدند.

نماد دجابر در گروه دارو به صف خرید رسید. در میان معاملات منفی قندی ها، نماد قثابت مثبت بود. نماد غزر هم از نمادهای مورد توجه گروه غذایی بود. سیمانی ها متعادل و مثبت معامله شدند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به نماد حفارس در قیمت ۱۰.۷۱۰ ریال و کمی بالاتر از صفر تابلو اشاره کرد.

افت ۴ هزار و ۹۴ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۴هزار و ۹۴ واحد رشد به رقم یک میلیون و ۴۹۸ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۲ هزار و ۶۸۸ واحد افت کرد و به رقم ۴۱۵ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۲۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۲ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، مبین بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فارس، فملی، میدکو، وبملت، وتجارت بیشرین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سآبیک، شستا، فمراد، شپنا، فولاد، خودرو، خزامیا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۹۱ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۹۱ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۴۴ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۹۳ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۳ هزار میلیارد و ۹۱۲ میلیون انجام شد.

سهام شاوان بیشترین تاثیر مثبت و نماد آریا، غصینو، فغدیر، شگویا، بساما، هرمز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد دی، ددانا، فرابورس، کرمان، آریا، گدنا، شاوان است.

انتهای پیام./

۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 30286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha