نظر مدیر عامل سابق گوگل درباره متاورس

اریک اشمیت در تازه‌ترین مصاحبه خود درباره مفهوم متاورس و آینده نامعلوم این مفهوم صحبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، کلمه متاورس مدتی است در حوزه تکنولوژی بر سر زبان‌ها افتاده است. با این حال، اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل، از مفهوم متاورس خیلی هیجان زده نیست.

به گزارش تایمز اف ایندیا، اشمیت از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ به مدت ده سال مدیرعامل گوگل بود. او از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ رئیس اجرایی شرکت آلفابت و از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ مشاور فنی آلفابت شد. اخیراً، در رویدادی در کلرادو، اشمیت بیان کرده است که در ارتباط با پذیرش متاورس در آینده شک و تردید دارد همچنین او معتقد است هیچ کس به وضوح تعریف نکرده است که متاورس دقیقا چیست.

اشمیت گفت که هنوز در مورد تعریف متاورس و معنای آن اتفاق نظر وجود ندارد. او افزود "هیچ توافقی در مورد چیستی متاورس وجود ندارد." به نظر می‌رسید که مدیر عامل سابق گوگل در اینجا در مورد غول شبکه اجتماعی یعنی فیسبوک صحبت می‌کند که اکنون این شرکت (فیسبوک) متاورس را به عنوان یکی از ارکان اصلی خود معرفی می‌کند و به متا تغییر نام داده است.

مدیر عامل سابق گوگل

اشمیت در مورد بحث املاک و مستغلات در متاورس نیز چندان مشتاق نیست و آن را موضوعی بحث برانگیز می‌داند و می‌گوید: خرید قطعات بزرگ املاک شخصی در متاورس یک دغدغه روزمره برای من نیست. اشمیت قبل‌تر درباره تغییر نام فیسبوک گفته بود که این شرکت به نام فیس بوک ادامه خواهد داد، همانطور که دیگران از آلفابت با عنوان گوگل یاد می‌کنند. همچنین او افزود که اگرچه وعده متاورس قدرتمند است، اما زمانی که مردم زندگی واقعی را به خاطر دنیای مجازی رها می‌کنند، می‌تواند مشکلاتی ایجاد شود.

۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 30269
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha