اوج هیجان لیگ ملتها؛ایران-صربستان امشب/آیا ایران خودش حکم صعودش را امضا می‌کند؟

مردان والیبال ایران ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه شنبه ۱۸ تیرماه در دوازدهمین و آخرین مسابقه خود در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها به مصاف صربستان می‌روند و برای صعود به مرحله نهایی حتما باید این تیم را شکست دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ بهروز عطایی و شاگردانش از ساعت ۱۹:۳۰ دیروز در نخستین بازی حساس و سرنوشت‌ساز به مصاف اسلوونی رفتند و امروز در دیگر بازی حیاتی از همین ساعت برابر صربستان قرارمی‌گیرند؛ تیمی که ایگور کولاکوویچ، سرمربی سابق ایران را روی نیمکت دارد و تا دیروز تیم دهم جدول بود و همین مسأله بر حساسیت‌های بازی می‌افزاید تا حدی که شاید بازی مرگ و زندگی ایران باشد. باید دید بهروز عطایی و دستیارانش برای مهار تیم سرسخت صربستان و تصاحب بلیت ایتالیا چه برنامه‌ای دارند.

همچنین چهارمین روز هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۲جمعه ۱۷ تیرماه با ۶ دیدار در دو شهر اوزاکا در ژاپن برای گروه پنجم و گدانسک در لهستان برای گروه ششم پیگیری شد.

تیم‌های آرژانتین، فرانسه، ژاپن، بلغارستان، ایران و ایتالیا در این دیدارها پیروز میدان شدند تا لاجوردی‌پوشان ایتالیا در صدر جدول قرار گیرند.

تاکنون صعود شش تیم لهستان، ایتالیا، آمریکا، فرانسه، برزیل و ژاپن به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها قطعی شده و پنج تیم هلند، ایران، اسلوونی، صربستان و آرژانتین در دو روز باقی مانده از این رقابت‌ها برای دو سهمیه باقی مانده مرحله نهایی رقابت‌خواهند کرد. تیم‌های آلمان، چین، کانادا، بلغارستان و استرالیا نیز از صعود ناامید شدند و در روزهای باقی مانده برای رتبه بهتر جدول تلاش خواهند کرد.

نتایج دیدارهای روز چهارم هفته پایانی مرحله مقدماتی به شرح زیر است:

آرژانتین ۳ – استرالیا یک

فرانسه ۳- برزیل صفر

ژاپن ۳- کانادا یک

بلغارستان ۳- هلند یک

ایران ۳- اسلوونی صفر

ایتالیا ۳– صربستان صفر

جدول لیگ ملت‌ها در پایان چهارمین روز هفته سوم به شرح زیر است:

۱- ایتالیا، ۹ برد و ۲۸ امتیاز

۲- فرانسه، ۸ برد و ۲۵ امتیاز

۳- لهستان، ۸ برد و ۲۵ امتیاز

۴- ژاپن، ۸ برد و ۲۴ امتیاز

۵- آمریکا، ۸ برد و ۲۲ امتیاز

۶- برزیل، ۷ برد و ۲۱ امتیاز

۷- هلند، ۶ برد و ۱۷ امتیاز

۸- ایران، ۶ برد و ۱۷ امتیاز

۹- اسلوونی، ۵ برد و ۱۵ امتیاز

۱۰- آرژانتین، ۴ برد و ۱۴ امتیاز

۱۱- صربستان، ۴ برد و ۱۱ امتیاز

۱۲- آلمان، ۴ برد و ۱۰ امتیاز

۱۳- بلغارستان، ۲ برد و ۹ امتیاز

۱۴- چین، ۲ برد و ۶ امتیاز

۱۵- کانادا، ۲ برد و ۶ امتیاز

۱۶- استرالیا، یک برد و ۲ امتیاز

برنامه پنجمین روز هفته سوم لیگ ملت‌ها به شرح زیر است:

شنبه ۱۸ تیرماه

گروه پنجم:

فرانسه – آرژانتین؛ ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه

کانادا – آمریکا؛ ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه

آلمان – ژاپن؛ ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه

گروه ششم:

بلغارستان – چین؛ ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه

صربستان – ایران؛ ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه

لهستان – هلند؛ ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه

عطایی: در صورت پیروزی مقابل صربستان، صعود می کنیم/ بازی با اسلوونی حکم مرگ و زندگی داشت

عطایی: در صورت پیروزی مقابل صربستان، صعود می کنیم/ بازی با اسلوونی حکم مرگ و زندگی داشت

بهروز عطایی پس از پیروزی تیم ایران برابر اسلوونی گفت: خدا را شاکرم. مسابقه خوبی بود و بازیکنان عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند. توانستیم در شرایط سخت مسابقه ای که حکم مرگ و زندگی برایمان داشت را پیروز شویم. از این بابت خدارا شکر می‌کنم و از بازیکنانم تشکر می‌کنم که عملکردی فوق‌العاده داشتند.

عطایی ادامه داد: بازیکنانم خیلی خوب بازی کردند و در واقع تمام کیفیت تیم اسلوونی را تحت تاثیر عملکرد خود قرار دادند. طبیعی است که با بازی خوب تیم برنده می‌شود. برای ما مهم‌ترین موضوع این است که ملی‌پوشان کیفیت بالا و بازی خوبی را به نمایش بگذارند که خوشبختانه این اتفاق می‌افتد و خوشحالم که تیم‌ ایران براساس این اصل خوب بازی می‌کند.

عطایی با بیان این که تمام هدف تیم ایران نمایش والیبال خوب و ارائه بازی با کیفیت است، تصریح کرد: اگر موفق به صعود شویم مطمئنا خیلی خوشحال خواهیم شد که توانسته ایم دل مردم را شاد کنیم و به خوبی از اعتبار والیبال ایران در دنیا دفاع کنیم. استراتژی ما این است که بازی به بازی جلو رویم و کیفیت مان را ارتقا دهیم. خوشبختانه همین گونه هم پیش رفته‌ایم.

وی ادامه داد: شانس صعود ایران زیاد است اما به بازی‌های دیگر هم ربط دارد. بازی بعدی تیم ایران برابر صربستان تعیین کننده است اگر پیروز شویم صد درصد صعود می‌کنیم اما سعی می‌کنیم، سرنوشت مسابقات را خودمان برای خودمان رقم بزنیم و بازی خوبی ارائه دهیم.

توخته: باید مقابل صربستان پیروز شویم/جلوه: امیدوارم که صربستان را شکست دهیم

توخته: باید مقابل صربستان پیروز شویم/جلوه: امیدوارم که صربستان را شکست دهیم

 مهدی جلوه پس از پیروزی تیم ایران مقابل اسلوونی اظهار کرد: خوشحالم که توانستیم این مسابقه را ببریم و شرایط صعود را برای خودمان تا ۹۵ درصد راحت تر کنیم. با همدلی بازیکنان توانستیم برد شیرینی را رقم بزنیم و به مردم ایران این پیروزی را تبریک می گویم.

وی افزود: تشکر ویژه از دکتر تیم دارم که بعد از آسیب جزیی که برای من به‌وجود آمد خیلی سریع کمک کرد تا به بازی برگردم و خداراشکر در شرایط خوب بازی می‌کنم.

جلوه در پایان درباره بازی برابر صربستان گفت: هر روز که از خواب بیدار می‌شویم، روزهای قبل را کنار گذاشته و برای روز جدید آماده می‌شویم. امیدوارم فردا با کمک کادر فنی بازی خوب دیگری ارائه دهیم و با شکست صربستان دل مردم را بار دیگر شاد کنیم.

همچنین امیرحسین توخته پس از پیروزی تیم ایران برابر اسلوونی ضمن تبریک به مردم ایران عنوان کرد: با آنالیز خوب توانستیم نقطه ضعف‌ها را پیدا کنیم و حریف را شکست دهیم. البته مسابقه خوبی نبود چون در ست سوم تیم اسلوونی کمی اذیتمان کرد و بازیکنانش تلاش کردند از لحاظ روحی و روانی بازیکنان ایران را اذیت کنند تا با تحمل فشار بیشتر، بد بازی کنیم، اما خداراشکر پیروز میدان بودیم.  دو ست اول را راحت بردیم اما در ست سوم هم داور و هم بازیکنان حریف ملی‌پوشان کشورمان را تحت فشار قرار دادند، اما خداراشکر خودمان را کنترل کردیم و بازی را بردیم.

توخته با اشاره به عملکرد خوب تیم ایران تصریح کرد: تیم خوبی هستیم و بازی خوبی ارائه دادیم اما روزهایی هم بدشانسی می‌آوریم و با اشتباهات زیاد نتیجه بازی را واگذار می‌کنیم.

وی در پایان درباره مسابقه با صربستان خاطرنشان کرد: مسابقه با صربستان قطعا سخت‌ است و نتیجه آن برای دو تیم بسیار مهم است. باید بازی را ببریم تا به مرحله بعد صعود کنیم.

مردان والیبال ایران ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه شنبه ۱۸ تیرماه در دوازدهمین و آخرین مسابقه خود در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها به مصاف صربستان می‌روند و برای صعود به مرحله نهایی حتما باید این تیم را شکست دهند.

۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
کد خبر: 30258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha