حضور زنان در ورزشگاه مطالبه عمومی بانوان نیست/فعالیت زنان در MMA غیرقانونی است

معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان گفت:در بخش قهرمانی هم فعالیت بانوان در برخی از رشته‌های ورزشی به دلیل قوانین کشور مطلوب نیست. بدیهی است فعالیت زنان در رشته هایی چون کشتی، MMA، بوکس و حتی وزنه‌برداری مشکلات خاص خود را دارد. برخی از آنها از جمله MMA, اصلا قانونی نیست در مورد دیگر رشته های یادشده نیز باید تمهیدات لازم اتخاذ شود. با این توصیف که هدف اصلی ما، فراهم کردن بستر مناسب و محیط سالم برای ورزش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ،  هشتمین نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی عصر روز سه‌شنبه با حضور خانم کاظمی‌پور معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان و در سالن شهید بهشتی دفتر مطالعات حزب برگزار شد. او در ابتدا با ابلاغ پیام عذرخواهی دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان که به واسطه کسالت نتوانسته بود در جلسه مذکور شرکت کند، از اهتمام و جدیت وزارت ورزش در گسترش ورزش بین جمعیت بانوان مطابق با ضوابط و شعائر سخن گفت.

وی در بخش از سخنان خود با اشاره به اولویت امور معاونت بانوان اظهار داشت: از همان ابتدای قبول مسئولیت در بخش بانوان بر سه محور مقوله فرهنگی، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی تاکید داشته‌ام. این سه محور اگرچه در راستای یکدیگر قرار دارند اما هر کدام سازوکار و تمهیدات ویژه‌ای را طلب می‌کنند. متاسفانه شیوع بیماری کرونا در میان جامعه باعث شد تا میزان تحرک و ورزش خانواده ها به حداقل کاهش پیدا کند. همین امر پیامدهای منفی بسیاری به جهت مشکلات جسمانی و حتی روانی به همراه داشت که رفع این مشکلات نیاز به زمان کافی دارد.

کاظمی‌پور با تاکید بر رعایت ضوابط و هنجارهای مرسوم جامعه توسط بانوان ورزشکار تصریح کرد: ما بر ورزش بانوان خصوصا در بخش همگانی که بخش اعظم جامعه را پوشش می‌دهد تاکید داریم، منتهی در این بخش هم پاره‌ای مشکلات وجود داشت که سعی کردیم آنها را مرتفع کنیم. به عنوان مثال تعداد زیادی از اماکن ورزش همگانی مجوز نداشتند در نتیجه نظارت کافی هم بر آنها صورت نگرفته بود که که با جدیت مانع ادامه این روند شدیم. در بخش قهرمانی هم فعالیت بانوان در برخی از رشته‌های ورزشی به دلیل قوانین کشور مطلوب نیست. بدیهی است فعالیت زنان در رشته هایی چون کشتی، MMA، بوکس و حتی وزنه‌برداری مشکلات خاص خود را دارد. برخی از آنها از جمله MMA, اصلا قانونی نیست در مورد دیگر رشته های یادشده نیز باید تمهیدات لازم اتخاذ شود. با این توصیف که هدف اصلی ما، فراهم کردن بستر مناسب و محیط سالم برای ورزش است.
 
معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان افزود: با جدیت پیگیر راه اندازی مراکز تندرستی و استعداد یابی در وزارت ورزش هستیم و به زودی این مهم در سطح گسترده عملیاتی خواهد شد. با آموزش و پرورش، وزارت علوم و شهرداری ها تعامل خیلی خوبی داریم و تلاش می کنیم هم افزایی و همگرایی قابل قبولی در خصوص اشاعه ورزش در هر دو بخش بانوان و آقایان داشته باشیم.

کاظمی‌پور در پاسخ به این پرسش که عزیمت برخی از بانوان ورزشکار به خارج از کشور بازتاب هایی را به همراه داشته شما در وزارت ورزش برای این موضوع چه فکری کرده‌اید، گفت: بحث مهاجرت کم و بیش در میان صنف های دیگر هم وجود دارد اما چون رسانه‌ای نمی‌شود بازتابی هم ندارد این مسئله با وجودی که در ورزش بسیار اندک است اما به سبب فراگیر بودن این مقوله بازتاب زیادی دارد و ایضا هجمه های سیاسی هم از این طریق به کشور وارد می شود. دلیل عمده مهاجرت‌ها جنبه اقتصادی دارد و قهرمانان به دلیل کوتاه بودن دوران ورزش حرفه ای انتطار دارند در همین زمان کوتاه به خواسته های خود برسند. بنا براین یکی از اقدامات ما برای اقناع ورزشکاران باید توجه ویژه نسبت به معیشت و درآمد آنها باشد. این موضوع را هم از طریق مجلس محترم و دولت پیگیری می‌کنیم تا قهرمانان هر دو بخش دختران و پسران به جهت اقتصادی تامین شوند.

معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان در ارتباط با حصور بانوان در ورزشگاهها خاطرنشان کرد: واقعیت این است که امر مذکور مطالبه عمومی بانوان نیست بلکه عده معدودی به این امر اصرار دارند. در این زمینه بعضا حساسیت‌هایی هم برای برخی فدراسیون های جهانی ایجاد شده بود که با بررسی همه جوانب و رعایت شئونات سعی کردیم، ضمن پایبندی به اصول و مقررات جاری کشور مسئله را حل و فصل کنیم. در هر حال باید رشته های مختلف ورزشی را به نحو مقتضی مدیریت کنیم. به عنوان مثال رشته های المپیکی داریم که علی رغم داشتن استعدادهای فراوان مورد توجه قرار نگرفته‌اند. کریکت یکی از این رشته هاست که پوشش مناسبی هم دارد و بانوان ما می توانند در آن فعالیت خوبی داشته باشند. اگر بتوانیم این رشته ها را فعال کنیم چه بسا بانوان علاقه‌ای جهت گرایش به رشته های خشن و پربرخورد نداشته باشند. در حال نهایی کردن و ابلاغ پیوست فرهنگی ورزش در هر دوبخش دختران و پسران هستیم که ۲۰۰ صفحه کتاب را شامل می شود.

در ابتدای این نشست محمدرضا تهرانی رییس کارگروه ورزش حزب موتلفه با اشاره به اهمیت گسترش ورزش در میان جمعیت بانوان کشور این مهم را موجب سلامت خانواده و ترغیب فرزندان در جهت گرایش آنان به این مهم ارزیابی کرد. 

۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۱
کد خبر: 30190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha