وویجر ورشکست شد

وام‌دهنده کریپتو وویجر دیجیتال (Voyager) اواخر روز سه‌شنبه اعلام ورشکستگی کرد و به دومین شرکت معتبر ارز دیجیتالی تبدیل شد که در روزهای اخیر از ورشکستگی‌اش خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، وویجر مستقر در تورنتو روز سه‌شنبه برای حمایت از ورشکستگی برای فصل ۱۱ در ناحیه جنوبی نیویورک ثبت نام کرد و تخمین زد که بیش از ۱۰۰۰۰۰ طلبکار و حدود ۱ تا ۱۰ میلیارد دلار دارایی دارد. همچنین همین محدوده را برای بدهی‌های خود ثبت کرد.
طبق این پرونده، این شرکت معتقد است که «وجوه برای توزیع به طلبکاران بدون وثیقه در دسترس خواهد بود.»
Voyager Digital Holdings, Inc., Voyager Digital, LLC و Voyager Digital Ltd همگی اعلام ورشکستگی کردند.
شرکت‌های رمز ارزی – و به‌ویژه وام‌دهندگان – در هفته‌های اخیر با مشکلات پرداخت بدهی مواجه شده‌اند، به طوری که از برداشت وجوه مشتریان خود جلوگیری کرده‌اند. سلسیوس ماه گذشته این روند را آغاز کرد و در اواسط ژوئن اعلام کرد که برداشت‌ها را به حالت تعلیق در می‌آورد. CoinLoan، CoinFLEX و خود Voyager همگی از محدودیت‌ها یا توقف کامل برداشت در روزهای اخیر خبر داده‌اند.

با انتشار این خبر، سهام وویجر ۱۱.۹۳ درصد سقوط کرد. ماه گذشته، این شرکت فاش کرد ۶۶۱ میلیون دلار در ۳AC سرمایه‌گذاری کرده است، یک صندوق تأمینی کریپتو که نتوانست به درخواست‌های مارجین از سوی چندین وام‌دهنده پاسخ دهد و در نهایت در ۲ جولای اعلام ورشکستگی کرد.

استفان ارلیش، مدیرعامل Digital Voyager در توییتر گفت:ما قویاً به آینده صنعت اعتقاد داریم، اما نوسانات طولانی‌مدت در بازارهای رمز ارزی ما را به انجام این اقدامات ملزم می‌کند.

وویجر جمعه گذشته معاملات، سپرده‌ها و برداشت‌ها را موقتاً متوقف کرد و اکنون در حال ارائه «طرح سازماندهی مجدد» است که «دسترسی به حساب را از سر گرفته و ارزش را به مشتریان برمی‌گرداند».

ارلیچ گفت:مشتریان دارای رمز ارز در حساب(های) خود، درآمد حاصل از بازیابی ۳AC، سهام مشترک در شرکت تازه سازماندهی شده و توکن های وویجر را دریافت خواهند کرد.

رئیس وویجر اضافه کرد که در حالی که شرکت «فعالانه تمام راه‌حل‌های موجود برای بازیابی سرمایه‌اش از ۳AC را دنبال می‌کند، در موقعیتی است که تأیید کند مشتریانی که سپرده‌های دلاری در حساب(های) خود دارند، پس از تطبیق به آن وجوه دسترسی خواهند داشت. همچنین فرآیند پیشگیری از کلاهبرداری با بانک تجاری متروپولیتن تکمیل شده است.»

۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۸
کد خبر: 30187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha