افت بازار سهام متاثر از بازارهای جهانی/ افت ۸ هزار و ۴۷۶ واحدی شاخص کل بورس  + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۸ هزار و ۴۷۶ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۰۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۴۵۶ واحد افت داشت.بازار بورس تهران امروز را منفی و با فشار فروش آغاز کرد ، ریزش بازارهای جهانی و پیش بینی فراگیری رکود همه جانبه در دنیا ، بهانه امروز بازار برای ادامه روند نزولی خود بود و در نهایت منجر به افت شاخص کل شد .

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه (۱۵ تیر۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۸ هزار و ۴۷۶ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۰۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۴۵۶ واحد افت داشت. بازار بورس تهران امروز را منفی و با فشار فروش آغاز کرد ، ریزش بازارهای جهانی و پیش بینی فراگیری رکود همه جانبه در دنیا ، بهانه امروز بازار برای ادامه روند نزولی خود بود و در نهایت منجر به افت شاخص کل شد .

گروه نفت و پالایش با توجه به ریزش قیمت نفت ، با نوسانات منفی همراه بود و در نهایت نماد شاوان با صف خرید و نمادهای شتران ، شپنا و شبندر در دامنه ۰ تا ۱.۵ درصد منفی داد و ستد شدند .

بانکی ها نیز متعادل و با گرایشات منفی معامله شدند و نمادهای وبملت ، وبصادر و وتجارت همگی در محدوده ۲ درصد منفی بسته شدند. گروه پتروشیمی هم جو معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کرد و نمادهای بوعلی ، نوری و آریا از بیشترین حجم معاملاتی در این گروه برخوردار بودند. خودرویی ها هم امروز یکپارچه از افت قیمت برخوردار بودند و در پایان نمادهای خودرو و خساپا در دامنه ۳ تا ۴ درصد منفی و نمادهای ورنا و وساپا با صف فروش به کار خود پایان دادند ، نماد خاور هم در لحظات پایانی با رنج مثبت همراه شد .

گروه فلزات اساسی و معدنی هم همسو با کلیت بازار ، منفی و کم حجم داد و ستد شدند و نمادهای فولاد و فملی در دامنه های معاملاتی ۰.۵ و ۳ درصد منفی بسته شدند .

نمادهای نوین و بساما در بیمه ای ها مورد توجه بودند .سیمانی ها با برتری نسبی تقاضا همراه بودند . ساختمانی ها هم متعادل و مثبت بودند . غذایی و زراعتی ها هم سرخ پوش بودند .

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به نماد ثفارس در قیمت ۸.۶۱۰ ریال و مماس بر سقف قیمت روزانه اشاره کرد.

افت ۸ هزار و ۴۷۶ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۸ هزار و ۴۷۶ واحد رشد به رقم یک میلیون و ۵۰۲ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۲ هزار و ۴۵۶ واحد افت کرد و به رقم ۴۱۸ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۲۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۳۴ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فملی، فارس، بفجر، شپدیس، وبملت، شپنا بیشرین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شپنا، شستا، سآبیک، فملی، فولاد، خودرو، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۸۴واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۸۶ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۱۳۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۰۰ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۶ هزار میلیارد و ۳۶۰ میلیون انجام شد.

سهام شاوان، بساما بیشترین تاثیر مثبت و نماد آریا، غصینو، هرمز، فغدیر، سمگا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد دی، ددانا، شاوان، فرابورس، کرمان، آریا، فزر است.

انتهای پیام./

۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 30177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha