یکی از اسرارآمیزترین بناهای تاریخی جهان در مشهد + تصاویر

بقعه‌ هارونیه یکی از افسانه ای‌ترین بناهایی است که در خراسان وجود دارد و به درستی هنوز کاربری و تاریخ ساخت آن مشخص نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بقعه‌ هارونیه یکی از افسانه ای‌ترین بناهایی است که در خراسان وجود دارد و به درستی هنوز کاربری و تاریخ ساخت آن مشخص نشده است.

هارونیه در ۲۵ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین آثار شهر توس است که در ابتدای شهرک تاریخی توس و در نزدیکی آرامگاه فردوسی قرار گرفته است.

کارشناسان و پژوهشگران زیادی سال هاست که بر روی این بنای تاریخی در حال تحقیق هستند تا راز و کاربری آن را کشف کنند. گفته شده است که زمان ساخت این بنا به قرن‌های هفتم یا هشتم هجری قمری باز می‌گردد، اما این موضوع هنوز به طور کامل ثابت نشده است.

هارونیه بنایی افسانه ای‌ست که کاربری اصلی آن هنوز شناخته نشده و همین موضوع بازدید از آن را جذاب‌تر می‌کند و آن را به یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های مشهد تبدیل کرده است. هارونیه در میان مردم با نام‌های بقعه هارونیه، گنبد هارونیه و بقعه هارون نیز شناخته می‌شود.

مسیر دسترسی به بقعه هارونیه

آدرس:‌ استان خراسان رضوی، جاده مشهد – قوچان، سه راه فردوسی، حاشیه بلوار شاهنامه، نرسیده به آرامگاه فردوسی، بقعه هارونیه

به منظور دسترسی به گنبد هارونیه در شهر مشهد باید به بخش مرکزی و دهستان طوس بروید، زیرا این بقعه در آن جا قرار دارد.

اگر اتومبیل شخصی ندارید می‌توانید از اتوبوس‌های خط ۲۰۲ میدان فردوسی تا آرامگاه فردوسی استفاده کنید. در ایستگاه شاهنامه ۶۴ پیاده شوید و در مقابلتان بقعه‌ی هارونیه قرار دارد.

اگر هم با تاکسی خواستید به سمت این جاذبه‌ی تاریخی حرکت کنید می‌توانید به راننده بگویید که تا انتهای بلوار شاهنامه شما را ببرد و بعد از آن با اتوبوس یا ماشین‌های شخصی باید به سمت هارونیه بروید.

بقعه‌ هارونیه

بقعه‌ هارونیه

بقعه‌ هارونیه

بقعه‌ هارونیه

۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 30129
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha